3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana izmantojot piktogrammas pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā.
Author
Liepkalne, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums - 3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana izmantojot piktogrammas pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Darba autors – Katrīna Liepkalne Darba vadītāja – Agita Klempere – Sipjagina Darba mērķis – teorētiski pamatot piktogrammu izmantošanu 3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē un pētīt to radītās izmaiņas dienas ritā, aptaujāt vecākus, vai vecāki izmantotu šādas piktogrammas ārpus pirmsskolas izglītības iestādes, ja iestāde būtu sagatavojusi piktogrammu komplektus, lai veicinātu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu arī ārpus izglītības iestādes. Lai spētu sasniegt šos mērķus, tika izvirzīti šādi mērķi šādus uzdevumus – 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātniskās atziņas par pašapkalpošanās prasmju sekmēšana, piktogrammu izmantošanu. 2.Raksturot pašapkalpošanās prasmes 3-4 gadus veciem bērniem pēc noteiktiem kritērijiem. 3.Ieviest grupas dienas ritā piktogrammas, lai veicinātu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu, iemācīt bērnus tās atpazīt. 4.Veikt vecāku aptauju konkrētajā pirmsskolas izglītības grupā, par piktogrammu lietošanu ārpus pirmsskolas izglītības iestādes. 5.Izvērtēt, mēneša ietvaros, 3-4 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju izmaiņas Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas, empīriskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no – tiek analizēta literatūra un avoti Empīriskā daļa sastāv no – tiek analizēta vecāku aptauja, kas veikta izmantojot 3-4 gadus vecu bērnu vecāku iesniegtās atbildes, kā arī aprakstīta pedagoģiskā procesa gaita, rezultāti, analizēti novērojumi pētījuma mēneša sākumā, un pētījuma mēneša noslēgumā. Darba saturs – 47 lpp, 13 attēliem, 2 tabulas, 11 pielikumi. Atslēgas vārdi – pirmsskolas, pašapkalpošanās prasmes, bērni, piktogrammas. Title of the work – Developing self-service skills of 3-4 year old children using pictograms during daily in preschool educational institution. Author of the work – Katrīna Liepkalne Supervisor - Agita Klempere – Sipjagina The aim of the work – theoretically substantiate the use of pictograms for promoting the self-service skills of 3-4 year old children in preschool educational institution. Study the changes caused by them in daily routine, to survey parents, whether parents would use such a pictograms outside the sets of pictograms to promote self –service fostering the skills also outside the educational institution. To achieve the goals, the following tasks were set- 1.To analyze the scientific research of pedagogy and psychology about the use of pictograms to promote self – service skills. 2.Describing the self – service skills of 3-4 years old children according to the criteria set. 3.Introduce pictograms into daily of the group in order to promote promotion of self-service skills, teach children to recognize them. 4.Conduct a survey of parents in the specific preschool educational institution. 5.To evaluate, within month, changes in self-service skills of 3-4 years old children. The qualification work consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part consists of - literature and sources analyze. The empirical part consists of - analyzing the parents' survey, using the answers submitted by parents of 3-4-year-old children, as well as describing the course of the pedagogical process, results, analyzed observations at the beginning of the research month, and at the end of the research month. Content of work – 47 pages, 13 pictures, 3 tables, 10 appendices Keywords – preschool, self-service skills, kids, pictogram