• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāku iesaiste pilnveidotajā mācību procesā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-91363-Rode-Kuzelenko_Nelda_nr20030.pdf (1.016Mb)
Author
Rode-Kuželenko, Nelda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Nelda Rode-Kuželenko Darba tēma: Vecāku iesaiste pilnveidotajā mācību procesā pirmsskolā. Darba pirmajā daļā tiek sniegtas teorētiskās atziņas par pilnveidotās mācību pieejas ieviešanu pirmsskolā, kā arī par vecāku lomu bērnu mācīšanās procesā. Otrajā daļā tiek veikts pētījums, lai noskaidrotu vecāku informētību par pilnveidoto mācību pieeju un iesaisti bērnu mācīšanās procesā, izmantojot aptauju. Pētījuma hipotēze apstiprinājās, atklājot, ka vairāk kā 50 % pirmsskolas bērnu vecāku neizprot pilnveidoto mācību procesu un neiesaistās bērnu izglītošanās procesā. Darbs sastāv no: 34 lpp., 18 attēli, 2 tabulas, 18 izmantotie literatūras un citi avoti un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pilnveidotais mācību process, vecāku loma, vecāku iesaiste, vecāku informētība. 
 
Author of the thesis: Nelda Rode-Kuželenko The topic of the thesis: The involvement of parents in the improved learning process in preschool. The first part of the work provides theoretical insights on the implementation of the improved learning approach in preschool, as well as on the role of parents in the learning process of children. In the second part a study is conducted to clarify parents' awareness of the improved learning approach and involvement in children's learning through a survey. The hypothesis of the study was confirmed by revealing that more than 50 % of parents of preschool children do not understand the improved learning process and do not engage in the educational process of their children. The work consists of: 34 pages, 18 images, 2 tables, 18 literature and other sources used, and 3 annexes. Keywords: the improved learning process, the role of parents, parental involvement, parental awareness.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62097
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV