dc.contributor.advisor | Buboviča, Jana | |
dc.contributor.author | Čandere, Mairita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T09:11:26Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T09:11:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | 91366 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62098 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski izpētīt saskarsmes prasmju veicināšanu pirmsskolas iestādē. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, autore izvirzīja šādus uzdevumus: - analizēt pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmi un mijiedarbību pedagoģijā; - pētīt dažādu apstākļu ietekmi un mijiedarbību ar bērnu agrīnā vecumā; - praktiski pētīt kā sekmēt saskarsmes prasmju attīstību agrīnā vecumā. Pētījuma teorētiskajā daļā tika iepazīti un analizēti dažādu autoru darbi, piemēram, Lieģenieces, Šponas, Puškareva, u. c. pedagogu un psihologu darbi, par saskarsmes prasmju veicināšanas nepieciešamību tieši agrīnajā vecumā un par saskarsmi vispār. Tika izzināts arī konkrētā vecumposma raksturojums un ko iesaka autori darīt, lai veicinātu mijiedarbību saskarsmē pieaugušajam ar bērnu. Praktiskajā daļā tika praktiski veikta bērnu novērošana, novērtēšana pētījuma sākumā un novērtēšana pētījuma beigās. Vērošanas laikā ar bērniem tika veikts praktisks darbs. Pēc pētījuma veikšanas autore secināja, ka saskarsme ar bērniem veidojas dažādi, ir bērni, kuriem nepieciešams šo prasmi attīstīt ilgāk. Pieaugušajam jābūt laipnam, pacietīgam, radošam, lai nostiprinātu bērnam saskarsmes prasmi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 37 lapām, 2 tabulām, 15 attēliem, 28 literatūras avotiem, 1pielikuma. | |
dc.description.abstract | The aim of this qualification paper is a theoretical analysis and practical research of a promotion of communication at a preschool institution. To reach the aim of this paper the author of it divided the work in three parts : -first, to analuze the information available – the resources containing the knowledge of pedagogues and psychologists about contact and interaction in pedagogy; -second, to make a research of am influence of verious conditions and interactions on a child at an early age; -third, a practical work with the aim to promote the communication skills of preschoolers at an early age. The theoretical part of this paper included the introduction to and the analysis of works of specialists in this field e. g. D. Lieģeniece, A. Špona, I. Puškarevs etc; who closely examined the necessity to promote the comunication skills of preschoolers at an early age and the communication as such. The characteristics of a specific age stage were also learned to find out the suggestions given to promote the communication skills between adults and children. In the practical part the observation of children was made at the beginning and at the end of research. During the observation a practical work with children was carried out. To conclude, the author of this work has come to findings that interaction and communication with children forms in serveral ways, also there are children who need more time to form proper communication skills. The adult must be kind, patient, and creative to strengthen the communication skills of a child. The qualification paper consists of 37 pages 2 tables 15 picitures and 28 sources, 1addendums. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Bērns | |
dc.subject | Saskarsme | |
dc.subject | Mijiedarbībā | |
dc.subject | Pieaugušais | |
dc.title | Saskarsmes prasmju veicināšana 2 – 3 gadīgiem bērniem mijiedarbībā ar pieaugušo pirmskolas izglītības iestādes vidē | |
dc.title.alternative | Promotion of communication skills for 2-3-year-old children in interaction with an adult in the environment of a preschool educational institution | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |