Kustību rotaļa - sociālo prasmju attīstības veicinātāja 3 – 4 gadīgiem bērniem pirmsskolā
Author
Trapane, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Kustību rotaļa - sociālo prasmju attīstības veicinātāja 3 – 4 gadīgiem bērniem pirmsskolā” Darba autore: Ineta Trapane Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot sociālo prasmju sekmēšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem, pielietojot kustību rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba ietvaros analizēta teorētiskā un zinātniskā literatūra, raksturotas atziņas par kustību rotaļu nozīmi un sociālo prasmju attīstības nozīmi 3-4 gadus veciem bērniem. Izzinātas kustību rotaļu pielietošanas iespējas sociālo prasmju apguvei. Atlasīti kustību rotaļu veidi, kas veicina sociālo prasmju apguvi 3-4 gadīgiem bērniem. Praktiskajā daļā, pamatotas sociālo prasmju sekmēšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem, pielietojot kustību rotaļas. Veikts empīriskais pētījums par sociālo prasmju veicināšanas iespējām izmantojot kustību rotaļas 3-4 gadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darba autore apkopoja iegūtos datus pirms kustību rotaļu pielietošanas sociālo prasmju veicināšanai un pēc kustību rotaļu pielietošanas sociālo prasmju veicināšanai. Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lpp., 7 tabulas, 7 attēli, 31 literatūras un citi avoti, secinājumi, 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: kustību rotaļas, sociālās prasmes, 3 – 4 gadīgu bērnu attīstība The topic of qualification work: „Movement game - promoter of social skills development for 3-4-year-old children in preschool” The author of the work: Ineta Trapane Objective of the study: to theoretically find out and practically justify the possibilities of promoting social skills for 3-4-year-old children, using movement games in a preschool educational institution. Within the framework of the qualification work, theoretical and scientific literature was analyzed, findings on the importance of movement play and the importance of social skills development for 3-4-year-old children were characterized. The possibilities of using movement games for learning social skills have been explored. Selected types of movement games that contribute to the learning of social skills for 3-4-year-old children. In the practical part, the possibilities of promoting social skills for 3-4-year-old children, using movement games, are substantiated. An empirical study was conducted on the possibilities of promoting social skills using movement games for 3-4-year-old children. The author of the qualification work collected the obtained data before the use of movement games for the promotion of social skills and after the use of movement games for the promotion of social skills. Capacity of qualification work: 38 pages, 7 tables, 7 images, 31 literature and other sources, conclusions, 5 annexes. Keywords: movement game, social skills, 3 – 4-year-old children.