Bērnu kustību koordinācijas attīstība kustību rotaļās pirmsskolas izglītības otrajā posmā
Author
Ivanova, Viktoriya
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Bērnu kustību koordinācijas attīstība kustību rotaļās pirmsskolas izglītības otrajā posmā”. Kvalifikācijas darba autore: Viktoriya Ivanova Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lapas, 6 tabulas, 11 attēli, 5 pielikumi, izmantoti 22 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā ir analizēta zinātniskā literatūra par kustību koordināciju, raksturotas kustību koordinācijas būtība 3 – 4 gadīgiem bērniem, to īpatnības, kā arī teorētiski analizētas kustību koordinācijas attīstības iespējas, izmantojot kustību rotaļas. Tāpat tika noteikti 3 – 4 gadīgo bērnu kustību koordinācijas vērtēšanas kritēriji. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika organizēta un realizēta izmēģinājuma darbība, kuras laikā tika atlasītas un īstenotas astoņas kustību rotaļas. Iegūtie rezultāti deva atbildi uz darba jautājumu - vai un kā kustību rotaļas sekmē 3 – 4 gadīgo bērnu kustību koordinācijas attīstību. Kvalifikācijas darba materiāli tika apkopoti, izdarīti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi, to skaitā rekomendācijas pirmsskolas skolotājiem kustību rotaļu organizēšanā ar mērķi attīstīt kustību koordināciju 3 – 4 gadīgiem bērniem. The topic of the qualification paper: ”Development of coordination of children’s movements in play in the second stage of preschool education”. Author of qualification paper: Viktoriya Ivanova The volume of the qualification paper: 36 pages, 6 tables, 11 pictures, 5 appendices, 22 literature sources are used. The qualification paper consists of two parts. In the first part of the qualification paper, the scientific literature on movement coordination was analyzed, the nature of movement coordination for 3-4 year old children was characterized, its peculiarities, as well as the development possibilities of movement coordination are theoretically analyzed using movement plays. Also, the criteria for evaluating the coordination of movements of 3-4-year-old children were determined. In the second part of the qualification paper, a trial activity was organized and implemented, during which eight movement palys were selected and implemented. The obtained results gave an answer to the working question - whether and how movement plays contribute to the development of movement coordination of 3-4 year old children. Qualification paper materials were collected, conclusions drawn and proposals developed, including recommendations for preschool teachers in organizing movement plays with the aim of developing movement coordination for 3-4 year old children. Key words: coordination, development, movement play, pedagogical process