3-4 gadīgu bērnu izziņas intereses attīstības sekmēšana dabas vērojumos pirmsskolā
Author
Burkēviča, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Baiba Burkēviča Kvalifikācijas darba tēma: “3-4 gadīgu bērnu izziņas intereses attīstības sekmēšana dabas vērojumos pirmsskolā” Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski noskaidrot, praktiski izzināt un pamatot kā dabas vērojumos attīstās 3-4 gadīgo bērnu izziņas interese pirmsskolā. Pirmajā nodaļā, analizējot teorētisko literatūru, ir raksturoti izziņas un intereses jēdzieni, īpašu uzmanību pievēršot izziņas intereses attīstību raksturojošiem, noteicošiem un veicinošiem faktoriem apkārtējās pasaules izziņas procesā 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Otrajā nodaļā tika izanalizētas āra nodarbību iespējas izziņas intereses attīstības sekmēšanā, apskatot pedagoģisko darbību āra mācību vides izmantošanas iespējas bērnu vērojumiem dabā pirmsskolā. Trešajā nodaļā tika aprakstīts veiktais pedagoģiskais pētījums pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses sekmēšanas iespējām dabas vērojumos, atzīstot, ka vērojumi dabā sekmē pētījumā iesaistīto bērnu izziņas intereses attīstību, ja pedagogs dodoties dabā mērķtiecīgi plāno pedagoģisko darbību. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, secinājumiem. Kvalifikācijas darbā ir 50 lpp., 9 pielikumi, 4 tabulas, 7 attēli, 33 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: 3-4 gadīgie bērni, izziņas interese, dabas vērojumi, pirmsskola Author of the qualification paper: Baiba Burkēviča The topic of the qualification paper: “Promoting the development of 3-4 year old children cognitive interest in nature observation in preschool” The purpose of the qualification paper: To find out theoretically, to find out practically and to justify how the cognitive interest of 3-4 year old children develops in preschool. The first chapter deals with analysis of theoretical literature: the concepts of cognition and interest are characterized, paying special attention to the factors characterizing, determining and promoting the development of cognitive interest in the process of cognition of the surrounding world for 3-4-year-old children in preschool. In the second chapter, the possibilities of outdoor classes in promoting the development of cognitive interest were analyzed, examining the possibilities of using the outdoor learning environment for children's observation of nature in preschool. The third chapter described the conducted pedagogical research on the possibilities of promoting the cognitive interest of preschool children through nature observation, recognizing that observing nature contributes to the development of the cognitive interest of the children involved in the study, if the teacher purposefully plans the pedagogical activity when going to nature. The qualification paper consists of an introduction, three chapters, conclusions. The qualification paper has 50 pages, 9 appendices, 4 tables,7 images, 33 literature and information sources. Keywords: 3-4 year old children, cognitive interest, nature observations, preschool