Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorŅikiforjana, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:28Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91375
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62105
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Tatjana Ņikiforjana Kvalifikācijas darba temats: „Pirkstu rotaļas 2-3 gadīgu bērnu runas aktivizēšanai pedagoģiskajā procesā”. Mērķis: Izzināt 2 – 3 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas pirkstu rotaļās. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par runu, iepazīstināts ar runas jēdzienu, mērķiem un funkcijām. Tiek vērsta uzmanība uz 2 – 3 gadīgo bērnu runas attīstību, pētot vecumposma likumsakarības un runas attīstību ietekmējošus faktorus. Tāpat tika raksturota pirkstu rotaļa un tās iespējas 2 – 3 gadīgo bērnu runa attīstības aktivizēšanā. Kvalifikācijas darba otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar pirkstu rotaļu palīdzību var aktivizēt 2 – 3 gadīgo bērnu runu. Tika noteikts bērnu runas sākotnējais līmenis, atlasītas un īstenotas pirkstu rotaļas, kuru mērķis bija aktivizēt bērnu runu, kā arī noteikts bērnu runas atkārtotais līmenis. Veikta salīdzinoša analīze un noskaidrota runas attīstības dinamika. Empīriskajā daļā tika praktiski apstiprināta kvalifikācijas darba hipotēze, ka pirkstu rotaļas sekmēs bērnu runas aktivizēšanu, pie nosacījuma, ja skolotājs izmantos pedagoģiskajā procesā bērniem piemērotas (atbilstošas bērnu vecumam un interesēm) pirkstu rotaļas un izraisīs bērnos pozitīvas emocijas un vēlmi līdzdarboties. Atslēgas vārdi: runa, aktivizēšana, pirkstu rotaļa, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darbs sastāv no 37 lappusēm (neieskaitot pielikumus), t.sk. – 5 tabulas, 11 attēli, 2 pielikumi. Izmantoti 21 informācijas avots.
dc.description.abstractAuthor of qualification paper: Tatjana Nikiforjana The topic of the qualification paper: "Finger games to encourage speech development for 2- 3-year-old children in pedagogical process". Purpose: To find out the possibilities of promoting the speech development for 2-3- year-old children through finger games. The first chapter of the paper are analyzes the scientific literature on speech, introduces the concept, goals and functions of speech. Attention is focused on the speech development of 2-3-year-old children, studying age-related regularities and factors influencing speech development. Finger play and its possibilities in activating the speech development of 2-3-year-old children were also described. In the second chapter of the qualification paper, an empirical study was conducted on how the speech of 2-3-year-old children can be activated with the help of finger toys. The initial level of children's speech was determined, finger games aimed at activating children's speech were selected and implemented, and the repeated level of children's speech was determined. A comparative analysis was carried out and the dynamics of speech development was clarified. In the empirical part, the hypothesis of the qualification work was practically confirmed, that finger games will contribute to the activation of children's speech, on the condition that the teacher uses finger games suitable for children (corresponding to the children's age and interests) in the pedagogical process and causes positive emotions and a desire to participate in the children. Key words: speech, activation, finger play, pedagogical process. The qualification work consists of 37 pages (excluding attachments), incl. – 5 tables, 11 figures, 2 appendices. 21 sources of information were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectruna
dc.subjectaktivizēšana
dc.subjectpirkstu rotaļa
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titlePirkstu rotaļas 2-3 gadīgu bērnu runas aktivizēšanai pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeFinger games to encourage speech development for 2-3 year-old children in pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record