Muzikālās attīstības veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē 2.vecumposmā
Author
Šteinberga, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Muzikālās attīstības veicinoša vide pirmsskolas izglītības iestādē 2. vecumposmā. Darba autors: Zita Šteinberga Mērķis: teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt, kā vide pirmsskolas izglītības iestādē ietekmē bērna muzikālo attīstību. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 5 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tiek teorētiski pētītas dažādu autoru atziņas par bērnu muzikālo attīstību un personības attīstību 2. vecumposmā. Teorētiski pētīta dažādu autoru literatūra un noskaidrotas galvenās atziņas par mācību vidi un tās pozitīvo ietekmi uz bērna muzikālo attīstību, kā arī uz bērna attīstību kopveselumā. Otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums - pedagoģiskā novērošana, kā arī pirmsskolas izglītības skolotāju anketēšana. Pētījuma sākumā izvirzīti sasniedzamie rezultāti bērnam un veikta pētāmās grupas diagnosticējošā vērtēšana. Atbilstoši teorētiskajā literatūrā gūtajām atziņām iekārtota atbilstoša mācību vide un ikdienas ritā integrētas daudzveidīgas muzikālās darbības. Pētījuma noslēgumā veikta atkārtota vērtēšana un apkopoti iegūtie rezultāti. Pētījuma rezultātā iegūts apstiprinājums tam, ka bērna muzikālā attīstība tiks sekmēta, ja mērķtiecīgi un pārdomāti tiks iekārtota atbilstoša mācību vide, piedāvāti vecumam atbilstoši mācību materiāli un tiks nodrošināts pārdomāts pedagoģiskais process. Atslēgas vārdi: muzikālā attīstība, mācību vide, muzikālais centrs, muzikālās darbības. Kvalifikācijas darba apjoms: 56 lpp., 22 attēli, 2 tabulas, 23 literatūras avoti un 11 pielikumi. Title of qualification work: An enabling environment for musical development in the pre-school education (age 3 to 4). Author of the work: Zita Šteinberga Purpose of work: Theoretically clarify and empirically test how the environment in the pre-school educational establishment influences the musical development of a child. Content of the qualification paper: The paper consists of 2 sections and 5 subsections. The first chapter of the work explores theoretical insights of the various authors on the musical development of children and personal development in the pre-school. Theoretically researched literature of the various authors and finalized key ideas about the positive effects of learning environment on musical development of the child, as well as on child’s development in general. The second chapter carried out an empirical study - pedagogical observation, as well as survey of preschool teachers. At the beginning of the study, the results of achievement have been set for the child and the diagnostic evaluation of the study group have been performed. According to the insights of theoretical literature, an appropriate teaching environment has been set and multi-musical activities integrated throughout the day. In the final part of study author repeats diagnostical evaluation and summarises the results. The study has confirmed that the musical development of the child will be promoted if an appropriate teaching environment, age - appropriate teaching materials are provided and a smart pedagogical process will be provided. Keywords: musical development, teaching environment, musical device, musical activities. The extent of the qualification paper: 56 pages, 22 images, 2 tables, 23 literature sources, and 11 attachments.