3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstīšana pirmskolas izglītības iestādē
Автор
Lavrinoviča, Ivanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma – 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstīšana pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autors – Ivanda Lavrinoviča. Darba mērķis ir noteikt, kā rotaļnodarbības palīdz attīstīt sociālās prasmes 3 – 4 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā aplūkots un pētīts sociālo prasmju teorētiskais apraksts, 3 - 4 gadīgu bērnu attīstības raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, kā arī rotaļnodarbību teorētiskais aspekts un rotaļnodarbību nozīme sociālo prasmju attīstības veicināšanā. Otrajā, empīriskajā daļā, veikts pētījums par sociālo prasmju izpausmēm 3 - 4 gadīgiem bērniem un rotaļnodarbību nozīme sociālo prasmju attīstīšanai. Pētījums veikts, izmantojot pedagoģisko novērošanu un praktisko izmēģinājumdarbību, 15 pirmsskolas izglītības iestādes bērniem vecumā no 3 – 4 gadiem. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka ikviena rotaļnodarbība attīsta bērnu sociālās prasmes, jo ikvienā rotaļnodarbībā ir integrēta kāda sociālās prasmes. Darbs sastāv no 27 lapas pusēm, 2 attēliem, 4 tabulām, 2 pielikumiem, izmantoti 18 literatūras avoti, izdarīti 5 secinājumi. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, socializācija, sociālo prasmju attīstība, sociālo prasmju nozīme. Ierobežotā darba apjoma un laika dēļ pētījuma bāze ir – 15 bērni, tāpēc darbs var kalpot par pamatu turpmāka pētījumu veikšanai, iekļaujot pētījumā vairāk bērnu un veicot pētījumu ilgākā laika periodā, kas pētījuma rezultātus padarītu pamatotākus. The subject of the qualification work - development of social skills of 3-4-year-old children in a preschool educational institution. Author - Ivana Lavrinoviča. The aim of the work - is to determine how play lessons help to develop social skills in 3–4-year-old children in preschool. The qualification work consists of 2 parts. The first part examines and studies the theoretical description of social skills, the characteristics of the development of 3–4-year-old children in the context of the researched problem, as well as the theoretical aspect of play lessons and the importance of play lessons in promoting the development of social skills. In the second, empirical part, a study was conducted on the manifestations of social skills in 3–4-year-old children and the importance of play lessons for the development of social skills. The research was conducted using pedagogical observation and practical trial activities in 15 preschool educational institutions for children aged 3-4 years. As a result of the study, it was concluded that every play lesson develops children's social skills, because every play lesson integrates some social skills. The work consists of 27 pages, 2 pictures, 4 tables, 2 appendices, 18 literary sources are used, 5 conclusions are drawn. Keywords: social skills, socialization, development of social skills, importance of social skills. Due to the limited size and time of work, the study base is limited to 15 children, so the work can serve as a basis for further studies, including more children in the study and conducting a study over a longer period that would make the results more reasonable.