5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību un lomu rotaļās.
Author
Linde, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Vita Linde. Kvalifikācijas darba tēma: 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību un lomu rotaļās. Pētījuma darba lappušu skaits ir 46, tostarp 3 tabulas, 34 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 3 pielikumi. Cilvēka dzīvē un arī pirmsskolā saskarsme ir uz katra soļa. Saskarsme norit bērnu un pieaugušo vidū. Pirmsskolas vecuma bērniem rotaļa ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa, kura sekmē un attīsta dažādas prasmes, tostarp saskarsmi. Pirmsskolas pedagogs ir tas cilvēks, kurš izvēloties rotaļu veidus, piemēram kustību un lomu rotaļas, attīsta bērnu saskarsmes prasmes. Pētījuma mērķis: Izzināt 5-6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas kustību un lomu rotaļās. Pētījuma hipotēze: Kustību un lomu rotaļas ietekmē 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmi, ja tiek izvēlētas rotaļas atbilstoši bērnu vecumposmam, bērna individuālai attīstībai un interesēm. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko literatūru par saskarsmes sekmēšanu 5-6 gadus veciem bērniem, 34 autoru darbi. 2.Analizēt literatūru par kustību un lomu rotaļu nozīmi saskarsmes sekmēšanā. 3.Pētīt lomu un kustību rotaļas kā saskarsmes veicinātāju 5-6 gadus veciem bērniem. 4.Izveidot kustību un lomu spēļu kopu un pedagoģiskās izmēģinājumdarbības ietvaros sekmēt bērnu saskarsmes prasmes Izmantotās metodes: 1.Teorētiskā metode - literatūras analīze, kurā tika pētīti literatūras avoti par saskarsmi, to veidiem, funkcijām. Pētīti literatūras avoti par rotaļām, to klasifikāciju, par kustību un lomu rotaļu nozīmi saskarsmes prasmju sekmēšanā. 2.Empīriskā metode - intervija, novērošana, iegūto rezultātu apkopošana. Atslēgvārdi: saskarsmes prasmes, rotaļas, lomu rotaļa, kustību rotaļa, vecākais vecumposms. Author: Vita Linde. The theme of the qualification paper: promoting the communication skills of 5–6-year-old children with movement and role-play games. The number of pages of the research work is 46, including three tables, 34 bibliographic items, and three appendices. In human life and also in preschool, communication is at every step. Communication takes place between children and adults. For preschool children, play is an integral part of everyday life, which promotes and develops various skills, including communication. A preschool teacher is a person who, by choosing types of play, such as movement games and role play, develops children's communication skills. The objective of the study: finding out the possibilities of promoting the communication skills of 5-6-year-old children with movement and role-play games. Research hypothesis: movement and role-play games affect the interaction of 5-6-year-old children if the games are chosen according to the children's age, the child's individual development, and interests. Research tasks: 1.To analyze the pedagogical literature on promoting communication of 5-6-year-old children, works of 34 authors. 2.To analyze the literature on the importance of movement and role-play games in promoting communication. 3.To study role-play and movement games as communication promoters of 5-6-year-old children. 4.To create a set of movement and role-play games and to promote children's communication skills within the framework of pedagogical trials. Methods used: 1.Theoretical method - literature analysis, in which literature sources on communication, their types, and their functions were studied. Literature sources on games, their classification, and the importance of movement and role-play games in promoting communication skills were studied. 2.Empirical method - interview, observation, a compilation of obtained results. Keywords: communication skills, games, role play, movement play, the oldest age group.