Sadarbības prasmju veicināšana kustību rotaļā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Kutra, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Vārds, uzvārds: Evija Kutra Kvalifikācijas darba nosaukums: Sadarbības prasmju veicināšana kustību rotaļā 5-6 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: Pētīt un analizēt vecākā vecumposma bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu rotaļās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Tēmas aktualitāti nosaka: 1) Izpratne par kopīgu darbu tāda mērķa sasniegšanā kā bērnu izglītība, viņu vajadzību ievērošana un sekmēšana. 2) Izglītības vadlīnijas nosaka, ka sadarbības prasmes ir viena no galvenajām prasmēm kura jāpilnveido . Pētījuma problēma: Kā pirmsskolas izglītības iestādē rotaļdarbībā vislabāk sekmējamas 5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmes? Rezultāti un secinājumi: Pedagogu anketa pierāda, ka rotaļa tiek iekļauta pedagoģiskajā procesā kā veiksmīgākā sadarbības prasmju sekmētāja. Astoņu nedēļu praktiskais pētījums par sadarbības prasmēm un to ietekmi pierādīja, ka bērni vislabāk sadarbojas un attīsta savas prasmes tieši rotaļā. Mūsdienās ir ļoti dažādas rotaļas, tās iekļauj vairākas prasmes un tādēļ tās ļauj arī attīstīt vairākas bērnam svarīgās sadarbības prasmes, kuras pavada un uzlabo bērna dzīvi. Darba struktūra: 34 lappuses; 10 tabulas; 7 attēli; 22 bibliogrāfiskā saraksta vienības; 3 pielikumi. Atslēgvārdi: sadarbības prasmes, sadarbība, sekmēšana, rotaļa, pirmsskola Name, surname: Evija Kutra Title of qualification work: Promoting cooperative skills through movement games for the children aged 5-6. Purpose of the work: to study and analyze the development of cooperation skills of older children in games in the preschool pedagogical process. The relevance of the topic is determined by: 1) An understanding of working together to achieve a goal such as raising children, respecting and encouraging their needs. 2) The educational guidelines state that cooperation skills are one of the main skills that need to be improved. Research problem: How best to form the skills of cooperation of children aged 5-6 in play activities in a preschool educational institution? Results and conclusions: Questioning of teachers indicates that the game is included in the pedagogical process as the most successful facilitator of cooperation skills. An eight-week hands-on study of cooperative skills and their implications found that children cooperate best and develop their skills through the game. Today there are many different games, they include several skills and therefore also allow the development of several important cooperation skills for the child, which accompany and improve the life of the child. Structure of the work: 34 pages. 10 tables; 7 Pictures; 22 units of the bibliographic list; 3 attachments. Key words: cooperation skills, cooperation, promotion, game, preschool.