Sabiedrība un sadarbības prasmes” apguve pirmsskolas 2.posmā
Author
Kalniņa, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Temata “Sabiedrība un sadarbības prasmes” apguve pirmsskolas 2.posmā Pētījuma mērķis: pētīt satura vienības “Sabiedrības un sadarbības” prasmes apguvi un to veicināšanas iespējas 3-5 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļā - analizēta un salīdzināta dažāda veida literatūra par 3-5 gada veca bērna vispārējo attīstību, īpašu uzmanību pievēršot sabiedrības un sadarbības prasmju attīstībai pedagoģiskajā procesā pirmskolas 2.vecumposmam. Apkopotas vairāku autoru atziņas, kā attīstīt sadarbības prasmes, izmantojot dažādas spēles un rotaļnodarbības. Analizēta un apkopota literatūra par sabiedrības un sadarbības prasmes apgūšanas metodēm. Empīriskā daļā – ir analizēti pētījumi, kurā piedalījās 3-5 gadīgi bērni, dati. Teorētiskās analīzes rezultātā tika izveidoti kritēriji, pēc kuriem tika veidota sabiedrības un sadarbības attīstība praktiskajā daļā. Pētījumā tiek izmantotas dažādas spēles un rotaļnodarbības, lai veiksmīgāk novērtētu bērnu sadarbības prasmju attīstību. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: sociālā joma, saskarsme, rotaļnodarbības, pirmsskolas pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms:38.lpp Title of work: Learning of “Society and cooperation skills” during the 2nd stage of preschool Aim of the research: Learning of the society and cooperation skills and their encouragement for 3-5 year old children using play activities. Theoretical part - analyzes and compares different literature on the general development of 3-5 year old children, paying special attention to the development of their society and cooperation skills in pedagogical process during the 2nd stage of preschool. It summarizes insights of various authors on the enhancement of cooperation skills, using different games and play activities. Analyzes and summarizes literature on the learning methods of knowledge of society and cooperation skills. Empirical part – analyzes research data of studies with participation of 3-5 year old children. After theoretical analysis, criteria were developed according to which the development of society and cooperation skills was formed in the practical part of the work. The study depicts various games and play activities that help to assess the development of cooperation skills of the children more successfully. Main keywords: social field, communication, play activities, pedagogical process in the preschool. Size of the qualification work: page 38