Pašapkalpošanās prasmju veicināšana 2-3 gadīgiem bērniem vingrinājumos un rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Siliņa, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats. Pašapkalpošanās prasmju veicināšana 2 – 3 gadīgiem bērniem vingrinājumos un rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Kristiāna Siliņa Darba mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu caur rotaļām un vingrinājumiem bērniem vecumā no 2 – 3 gadiem. Teorētiskā daļa. Apskatītas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par bērnu pašapkalpošanās prasmēm. Tiek vērsta uzmanība uz pašapkalpošanās prasmju attīstību 2 - 3 gadus veciem bērniem. Darba autore analizēja, kā pedagoģiskajā procesā ar rotaļu un vingrinājumu palīdzību pilnveidot bērnu pašapkalpošanās prasmes. Praktiskā daļa. Tika izveidoti ģērbšanās prasmju kritēriji un, izmantojot novērošanu, tika novērtētas katra bērna ģērbšanās prasmes. Lai ģērbšanās prasmes tiktu pilnveidotas, darba autore plānoja un īstenoja dažādus vingrinājumus un rotaļas, kas sekmēja pašapkalpošanās prasmju apguvi. Tika analizēts un izvērtēts bērnu ģērbšanās prasmju līmenis pētījuma sākumā un beigās. Darba autore uzskata, ka izvirzītais pētījuma jautājums ir guvis pozitīvu apstiprinājumu, t.i., ar rotaļu un vingrinājumu palīdzību tiek sekmētas pašapkalpošanās prasmes. Atslēgas vārdi. Pašapkalpošanās prasmes, rotaļas, vingrinājumi. Darba apjoms: 35 lappuses, 10 attēli, 2 tabulas, 4 pielikumi, 38 literatūras avoti. Qualification paper topic. Promoting self-care skills in 2-3 year old children in exercises and games in a preschool educational institution. The author of the work: Kristiāna Siliņa The aim of the work. Theoretically and practically to learn the promotion of self-care skills in children aged 2-3 years, through games and exercises. Theoretical part. The findings of pedagogues and psychologists about children's self-care skills were reviewed and analyzed. Attention is focused on the development of self-care skills for 2-3 year old children. The author of the paper analyzed how to improve children's self- service skills with the help of pedagogical processes - games and exercises. The practical part. Criteria for dressing skills were created and after observation, each child's dressing skills were evaluated. In order to improve dressing skills, the author of the work planned and implemented various exercises and games that will contribute to the learning of self-care skills. The level of children's dressing skills was analyzed and evaluated at the beginning and end of the study. The author of the work believes that the proposed research question has been confirmed. With the help of games and exercises, self-care skills are promoted. Keywords. Self-care skills, games, exercises. The paper has: 35 pages, 10 images, 2 tables, 4 attachments, 38 literature sources.