1-3 gadu vecu bērnu adaptācija pirmsskolas iestādē
Author
Garšķe, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Līga Garšķe Darba nosaukums: 1-3 gadus vecu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt rotaļu, kas vērstas uz bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstīšanu, efektivitāti 1-3 gadus vecu bērnu adaptācijas pirmsskolas izglītības iestādē veicināšanā. Darbā ir apkopotas teorētiskās atziņas par adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Veicot pētījumu tika konstatēts, ka pusei no pētījumā iesaistītajiem bērniem pētījuma sākumā bija zems adaptācijas līmenis, kas norāda uz pētāmās problēmas aktualitāti. Pēc pedagoģiskās izmēģinājumdarbības veikšanas tika konstatētas individuālas pozitīvas izmaiņas deviņiem no pētījumā iesaistītajiem 12 bērniem. Tika pierādīta izvirzītā hipotēze, ka 1-3 gadus vecu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē noritēs vieglāk, ja skolotājs izmantos pirkstiņrotaļas, kas vērstas un bērna sociāli emocionālās kompetences attīstīšanu. Darbs sastāv no 39 lappusēm, 5 attēliem, 9 tabulām, 27 bibliogrāfiskā saraksta vienībām. Atslēgas vārdi: adaptācija, sociāli emocionālā kompetence, pirkstiņrotaļas, 1-3 gadus veci bērni Author of the paper: Līga Garške Title of the paper: Adaptation of 1-3 year old children in a preschool educational institution. The objective of the paper: to theoretically study and practically test the effectiveness of games aimed at developing children's social-emotional competence in promoting the adaptation of 1-3-year-old children in a preschool educational institution. The paper summarizes the theoretical analysis of the adaptation process in the preschool educational institution. During the research, it was found that half of the children involved in the study had a low level of adaptation at the beginning of the study, which indicates the relevance of the researched problem. After conducting the pedagogical trial, individual positive changes were found in nine of the 12 children involved in the study. The proposed hypothesis was proved, that the adaptation of 1-3-year-old children in a preschool educational institution will be easier if the teacher uses finger plays aimed at developing the child's socio-emotional competence. The work consists of 39 pages, 5 images, 9 tables, 27 items of the bibliographic list. Key words: adaptation, social-emotional competence, fingerplays, 1-3-year-old children