Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorSprunce, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:34Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91416
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62135
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: Pirmsskolas un ģimenes sadarbība sociālās adaptācijas laikā jaunākajā vecumposmā. Kvalifikācijas darba autore: Antra Sprunce. Kvalifikācijas darba vadītājs: Valentīna Romenkova. Kvalifikācijas darba atslēgas vārdi: adaptācija, sociālā adaptācija, sociālā vide, pirmsskola, ģimene, vecāki, sadarbība, pedagogs. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt teorētisko literatūru un avotus, lai noskaidrotu adaptācijas un sociālās adaptācijas jēdziena būtību, kā arī ģimenes un pirmsskolas veiksmīgas sadarbības priekšnoteikumus un veidus šajā periodā. Kvalifikācijas darbam ir uzstādīts jautājums: Vai ir iespējams atrast metodes sadarbībai ar vecākiem, kas veicinātu adaptāciju pirmsskolā jaunākajā vecumposmā? Lai sasniegtu izvirzīto mērķi un atbildētu uz kvalifikācijas darbam izvirzīto jautājumu, tika veikta zinātniskās literatūras izpēte par adaptācijas procesu, kā arī aptvertas sadarbības metodes ar ģimeni, kā arī veikts empīriskais pētījums. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīts adaptācijas jēdziens, process un sadarbības ar ģimeni metodes, tiek analizētas pedagogu, psihologu atziņas par adaptācijas norisi jaunākajā vecumposmā, apskatīta ārzemju literatūra un veiktie pētījumi. Empīriskā pētījuma ietvaros tika izmantotas šādas metodes: pedagoga darbības pētījums, novērojumi, statistisko datu apstrāde. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmā nodaļa - Adaptācijas jēdziena un tās norise pirmsskolā , kas tiek izdalīta trīs apakšnodaļās un otrā nodaļa - Empīriskais pētījums, tiek izdalīts 4 apakšnodaļās. Darba noslēgumā tiek izdarīti secinājumi. Kvalifikācijas darba lapaspušu skaits – 44, darbs ietver – 6 tabulas, 6 attēlus, 5 pielikumus, 31 izmantotās literatūras un avotu vienības.
dc.description.abstractTitle of the qualification work: Preschool and family cooperation during social adaptation at the youngest age. Author of the qualifikation work: Antra Sprunce. Supervisor of the qualifikation work: Valentīna Romenkova. Keywords of the qualification work: social adaptation, social environment, preschol, family, parents, cooperation, teacher. The aim of the qualification work is to study the theoretical literature and sources in order to find out the essence of the concept of adaptation and social adaptation, as well as the prerequisites and ways of succesful cooperation between family and preschool during this period. The ,aim question of qualification work has been set:Is it posible to find the cooperation between parents and preschool that would contribute to a better adaptation af a childin the youngest age. In order to achieve the set goal and answer the question raised for the qualification work, the author carried out an empirical study and a study of the scientific literature on the adaptation process, as well as covered the methods of cooperation with the family. The theoretical part describes the concept and the process of children1`s adaptation, methods of cooperation with the family, and the findings of pedagougues and psychologistts about the process of adaptation in the youngest age group is analyzes, and foreign literature and conducted studies are reviewed. The following methods were used as part of the empirical research: a study of the teacher`s activity, observations, and processing of statistical data. The qualification work consists of the chapters. The first chapter: concept of adaptation and its progress in preschool, is divided into three subesections. The second chapter: emperical research, which is divided into 4 subsections. At the end of the work, conclusions and proposals for successful adaptation are made by the author. There are 44 pages in the qualifikation work, which includes 6 tables, 6 images, 5 appendices, 31 literature and source units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectadaptācija
dc.subjectsociālā adaptācija
dc.subjectsociālā vide
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectģimene
dc.titlePirmsskolas un ģimenes sadarbība sociālās adaptācijas laikā jaunākajā vecumposmā
dc.title.alternativePreschool and family cooperation during social adaptation at the youngest age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record