• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības sekmēšana darbībās ar rotaļlietām

Thumbnail
View/Open
299-91422-Paznikova_Lidija_lp20065.pdf (1.370Mb)
Author
Pazņikova, Lidija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Lidijas Pazņikovas kvalifikācijas darba: “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības prasmju sekmēšana darbībā ar rotaļlietām” mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt kā pedagogs var sekmēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvību darbībā ar rotaļlietām. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmā – teorētiskā daļa, kura sastāv no teorētiskā pamatojuma. Otrā – empīriskā daļa, kuras ietvaros tiek veikts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības sekmēšanas novērojums. Novērojuma rezultātā tiek secināts, ka tieši bērnu patstāvīga rotaļāšanās ir ļoti svarīga bērnu patstāvības sekmēšanā. Kvalifikācijas darba izstrādei izmantota informācija no 31 literatūras avotiem. Kvalifikācijas darba apjoms ir 37 numurētas lapaspuses, tajā ievietoti 15 attēli un 2 tabulas. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, patstāvība, rotaļas un rotaļlietas.
 
The aim of Lidijas Pazņikovas qualification work: “Promoting the self-sufficiency skills of junior preschool children through playing games whit toys” is to study theoretically and practically how a teacher can contribute to the independence of junior preschool children through playing games whit toys. The work consists of two parts. The first part is the theoretical part, consisting of theoretical justification. The second part is the empirical part, within the framework of which the most recent observation to promote the independence of junior preschool children is carried out. The observation leads to the conclusion that it is children's independent playing whit toys that is crucial to promoting children's self-sufficiency skills. Information from 31 literature sources has been used for the development of this qualification work. Qualification work is 37 numbered pages, it contains 15 images and 2 tables. Keywords: junior preschool, independence, playing games and toys.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62141
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV