Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorZenoviča, Guna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:37Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91431
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62148
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu ”Bērnu konfliktu risināšana II izglītības posmā pirmsskolā”. Tēma ir aktuāla, jo mūsdienās visā sabiedrībā nereti pastāv saskarsmes problēmas, cilvēki ne vienmēr mierīgi risina konfliktus, jo zūd iecietība, labestība, saasinās attiecības, mazinās sapratne, līdzcietība. Arī bērni, jau no maza vecuma vairāk iedziļinās jaunajās tehnoloģijās un virtuālajās pasaulē - planšetēs, viedtālruņos, bet bieži vien viņiem ir vājas komunikācijas un saskarsmes prasmes reālajā dzīvē. Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski pētīt II vecumposma bērnu konfliktu rašanās cēloņus un to novēršanas iespējas. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā darba daļā tiek raksturota konfliktu būtība, analizēti II vecumposma bērnu konfliktu cēloņi ģimenē un pirmsskolā. Tiek atklāts, cik svarīga ir bērna pirmā pieredze saskarsmē tieši ģimenē, jo ar šo iegūto pieredzi bērns ierodas pirmsskolas izglītības iestādē. Tiek analizētas teorētiskajā literatūrā izteiktās atziņas par konfliktu novēršanas un risināšanas iespējām II vecumposmā pirmsskolā, aprakstītas metodes, kas palīdz tos novērst vai mazināt. Praktiskajā pētījumā tiek analizētas bērnu sākotnējās prasmes konfliktu risināšanā. Prasmju novērošana notiek pēc izstrādātajiem novērošanas kritērijiem, kuri veidoti, balstoties uz teorētiskās literatūras atziņām. Vēroti 12 bērni. Pēc sākotnējas vērošanas var secināt, ka bērni grupā ir draudzīgi, vēlas un prot sadarboties, konfliktus neizraisa bieži, bet reizēm tomēr izceļas nopietni konflikti, kad jāiejaucas skolotājai, vajadzīgs viņas atbalsts. Tiek atlasītas un realizētas dažādas metodes un aktivitātes, kuras tiek izmantotas darbā ar bērniem, lai uzlabotu prasmes mazināt un risināt konfliktus. Notiek arī atkārtotais prasmju vērojums un salīdzināti abu novērošanu rezultāti. Salīdzinot abu novērošanu rezultātus, var secināt, ka notikušas pozitīvas izmaiņas, jo bērni nopietnāk sāk vērtēt konflikta iemeslus un sekas, iemācās atvainoties, ja jūt savu vainu, reizēm piekāpties, nostiprinās izpratne par godīgumu un taisnīgumu, konflikti ir retāki, bērni biežāk cenšas tos mierīgi risināt paši. Tātad , atbilde uz pētījuma jautājumu “Vai uzlabojas konfliktu novēršanas vai risināšanas iespējas, ja rotaļnodarbībās tiek izmantotas daudzveidīgas metodes un aktivitātes?” ir pozitīva.
dc.description.abstractChild conflict in II education stage in pre-school Qualification work developed on the topic ” Child conflicts in the II education stage in pre-school ”. The theme is relevant, because there are problems of contact in society today, people are not always trying to resolve conflicts peacefully, disappearing tolerance, goodness, exacerbate relationships, reduce understanding, compassion. Children are more immersed in new technologies and virtual world from early age - tablets, smartphones children often have weak communication and communication skills in real life. Objective of the study. To theoretically and practically study the causes of conflicts among children of the second education stage in pre-school and the possibilities of their prevention. The study consists of a theoretical and practical part. The theoretical part of the work describes the essence of the conflicts, analyzes the causes of conflicts in the family and preschool. It must be understood how important is the child's first experience in the family , as the child arrives at a pre-school with this experience. The lessons expressed in theoretical literature on conflict prevention and resolution opportunities in II education stage in pre-school, analyzed methods that help prevent or reduce conflicts. The practical study analyzes children's initial skills in conflict solving. The observation of the skills follows the developed observation criteria are based on the knowledge of theoretical literature. 12 children are rated. After observing the initial, it can be concluded that children in the group are friendly, willing and able to cooperate, conflicts are not caused often, but sometimes serious conflicts emerge when the teacher needs to intervene, they needs her support. The various methods and activities used in working with children are selected and implemented to improve skills to reduce and resolve conflicts. Then there is a repeated skill watching and a comparison of the results of both observations. Comparing the results of both observations can be concluded that there have been positive changes, as children are more serious about assessing the reasons and consequences of the conflict, learning to apologize if they feel their guilt, sometimes make concessions, there will be a stronger understanding of honesty and justice, conflicts are rarer, children are more likely to try to address them peacefully by themselves.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectKONFLIKTI
dc.subjectKONFLIKTU CĒLOŅI
dc.subjectKONFLIKTU RISINĀŠANAS IESPĒJAS
dc.subjectSASKARSME UN SADARBĪBA
dc.subjectSOCIĀLĀS IEMAŅAS
dc.titleBērnu konfliktu risināšanas iespējas 2.izglītības posmā pirmsskolā
dc.title.alternativeChildhood Conflict Management ability in stage 2 in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record