Rāpošanas un lekšanas veidu apguves veicināšana 1,5-3 gadīgiem bērniem pirmsskolas dienas rīta
Автор
Mikitova, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba autore: Laura Mikitova Kvalifikācijas darba nosaukums: “Rāpošanas un lēkšanas veidu apguves veicināšana 1,5 – 3 gadīgiem bērniem pirmsskolas dienas ritā”. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pētīt 1,5 – 3 gadīgu bērnu rāpošanas un lēkšanas veidu apguves veicināšanas iespējas pirmsskolas dienas ritā. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas, secinājumiem un ieteikumiem, un pielikuma. Teorētiskajā daļā ir rāpošanas un lēkšanas raksturojums, bērnu attīstības raksturojums, pirmsskolas dienas rita raksturojums rāpošanas un lēkšanas veidu apguves veicināšanai. Pētījuma mērķis apgūt teorētiskas nostādnes zinātnieku un speciālistu publikācijās un izvēlēties metodes un paņēmienus praktiskai daļai, empīrisko pētījumu veikšanai. Tika apkopoti un izpētīti literatūras un informācijas avoti saistībā ar pamatkustību (rāpošanas un lēkšanas) apguves sekmēšanu, izmantojot fiziskās aktivitātes pirmsskolas dienas ritā. Praktiskajā daļā – 1,5 – 3 gadīgu bērnu novērošana, rāpošanas un lēkšanas veidu izmēģinājuma darbības pirmsskolas dienas ritā, pētījuma datu apstrāde un analīze. Šīs daļas ietvaros tika veikti empīriskie pētījumi uz Jēkabpils novada pirmsskolas izglītības iestādes bāzes, kur atrodas 1,5 – 3 gadīgu bērnu grupa. Tika paredzēts mērķtiecīgi organizēt fiziskās aktivitātes un rotaļas pirmsskolas grupā, lai veicinātu 1,5 – 3 gadīgu bērnu pamatkustību (rāpošanas un lēkšanas) apguves sekmēšanu. Secinājumu un ieteikumu daļā tika paredzēts apkopot visa darba svarīgākos atklājumus un koncentrētā veidā izklāstīt tēzes. Ieteikumi tika izstrādāti, pamatojoties uz secinājumiem, kā loģiski izrietošie, ko var pielietot praksē 1,5 – 3 gadīgu bērnu grupā. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lappuses, darbā iekļautas 2 tabulas un 20 attēli, darbam pievienots 1 pielikums, darba izveidē izmantoti 48 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: rāpošana, lēkšana, sporta aktivitātes, dienas rits, pirmsskolēni. Author of the qualification work: Laura Mikitova Title of the qualification work: "Crawling and Jumping Types Acquisition Promotion among 1,5-3-year-old Children in the Course of a Pre-school Day". Purpose of the study is to substantiate theoretically and study practically the possibilities of crawling and jumping types acquisition promotion among 1.5-3-year-old children in the course of a pre-school day. The study consists of theoretical and practical parts, conclusions and recommendations, and the appendix. The theoretical part provides the characteristics of crawling and jumping, the characteristics of children's development, the characteristics of the pre-school day course for promotion of the acquisition of types of crawling and jumping. The purpose of the study is to learn theoretical standpoints in the publications of scientists and specialists and to choose the methods and techniques for the practical part to carry out the empirical research. Literature and reference sources have been compiled and studied in relation to facilitate the acquisition of basic movements (crawling and jumping) through physical activities in the course of a pre-school day. The practical part gives the observation of 1.5-3-year-old children, the trial actions of crawling and jumping types in the course of the pre-school day, the processing and analysing the research data. Within the framework of this part, empirical studies have been carried out on the basis of Jekabpils district pre-school educational institution, where there is a group of 1.5 – 3 year olds. It was intended to organize physical activities and games in the pre-school group in order to facilitate the 1.5-3-year-old children’s acquisition of basic movements (crawling and jumping). In the conclusions and recommendations part, the most important findings of the entire work and outline theses in a concentrated form have been summarised. Recommendations have been developed on the basis of the conclusions, as logically consequential, which can be applied in practice in a group of 1.5–3-year-old children. Extent of the qualification work: The work consists of 40 pages. It includes 2 charts, 20 figures and 1 appendix. 48 sources of literature and references have been studied during the creation of the work. Key words: crawling, jumping, sports activities, the course of the day, pre-school students.