Pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolā jaunākajā vecumposmā
Author
Traine, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Pašapkalpošanās prasmju veicināšana pirmsskolā jaunākajā vecumposmā”. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt un veikt pedagoģisko darbību pašapkalpošanās prasmju apgūšanai jaunākajā vecumposmā. Kvalifikācijas darba autore: Ilze Traine Kvalifikācijas darba apjoms: 31 lpp, 2 tabulas, 3 pielikumi, 8 attēli, izmantoti 21 literatūras un informācijas avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Kvalifikācijas pirmajā daļā ir analizēta zinātniskā literatūra par pašapkalpošanās prasmju izpratni, skolotāja un vecāku sadarbība šo prasmju veicināšanai, jaunākā vecumposma attīstības raksturojums, pašapkalpošanās prasmju veicināšana jaunākajā vecumposmā. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika organizēta un realizēta pedagoģiskā darbība, kuras laikā tika īstenotas rotaļas, izmantoti skaitāmpanti, uzskatāmi materiāli pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Iegūtie rezultāti tika analizēti. Kvalifikācijas darba materiāli tika apkopoti un izdarīti secinājumi. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, attīstība, rotaļa, pedagoģiskais process. Qualification work topic: “Promoting self-care skills in preschool at the youngest age”. Qalification work goal: Theoretically and practically explore and perform pedagogical activity for acquisition of self- care skills at the youngest age stage. Qualification work author: Ilze Traine Qualification work amount: 31 pages, 2 tables, 3 attachments, 8 images, and used 21 sources of literature and information. Qalification work consists of two parts. The first part analyzes the scientific literature on the understanding of self- care skills, the cooperation of teachers and parents to promote these skills, the characteristics of the development of the younger age group, the promotion of self-care skills in the younger age group. In the second part of the work pedagogical activity was organized and realized, where games, rhymes, visible materials for promotion of self-care skills were implemented. The obtained results were analysed. Qalification work materials were collected and conclusions drawn. Keywords: self-care skills, development, game, pedagogical process.