Mācību metodes, paņēmieni matemātikas apguves aktivizēšanai 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Oga, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Mācību metodes, paņēmieni matemātikas apguves aktivizēšana 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Darba autore: Samanta Oga Pētījuma mērķis: Izpētīt mācību metodes un paņēmienus matemātikas apguves veicināšanai pirmsskolā. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģijas un pedagoģijas psiholoģijas literatūra par matemātikas mācību saturu, metodēm un paņēmieniem matemātikā. Atlasīti metodiskie paņēmieni matemātikas prasmju veicināšanai pirmsskolā. Veikta izmēģinājumu darbība pirmsskolas bērnu matemātisko prasmju attīstībai. Empīriskajā daļā atklāta novērošana, pārrunas, darbs ar dažādām metodēm, iegūto rezultātu analīze, tiek sniegts pētījuma metodoloģijas pamatojums. Atklāts bērnu metodes un paņēmiena pielietojuma raksturojums pētījuma sākumā un beigās, izstrādāti kritēriji bērnu matemātisko priekšstatu līmeņa noteikšanai, ievērojot katra bērna īpatnības. Ar prakses piemēriem argumentēta vingrinājumu un rotaļu ietekmes analīze uz bērna matemātikā. Galvenie atslēgas vārdi –metode, paņēmieni, Kvalifikācijas darba apjoms: 31 lpp., 2 tabulas, 7 attēli, 2 pielikumi, izmantoti 28 literatūras avoti. Darbu var lietderīgi izmantot: pirmsskolas izglītības pedagogi, studenti un vecāki. Title of the paper: Teaching methods, techniques in learning maths for 3-4 year old children in pre-school. Author of the paper: Samanta Oga Aim of research: To find out methods and techniques for promoting of learning maths in pre-school. In theoretical part there is analysis of pedagogical and psychological literature sources about content of teaching maths, methods and techniques. There are selected methodological techniques for promoting learning maths in pre-school. There has been carried out a test of activities for developing maths skills. In empirical part there is a description of observation, conversations, work involving different methods, an analysis of research results, there is methodological justification of a research. The description of methods and techniques for children at the beginning of research and at the end is revealed in this part of the paper. There are criteria worked out which could be used to determine the level of understanding maths respecting each child’s individuality. There has been analysed the influence of games and exercises on development of maths skills. Key phrases: methods, techniques , maths skills The paper consists of 31 pages, 2 tables, 7 pictures, 2 appendixes and 28 literature sources in the paper. The paper could be useful for: teachers in pre-schools, students of pedagogy, parents.