Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorUlinska, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:40Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91452
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62166
dc.description.abstractKvalifikācija darba “Diendusas ietekme uz 3 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanos pirmsskolas izglītības vide” autore ir Ilze Ulinska. Pētījuma jautājums: Kuras sociālās prasmes 3 gadīgs bērns, apgūst labāk, ja tiek nodrošināta diendusa? Hipotēze: Sistemātiskas diendusas nodrošināšana uzlabo bērnu sociālās prasmes. Darba pirmajā daļā, balstoties uz teorētiskām atziņām, tiek pētīta diendusas ietekme uz 3 gadīga bērna sociālo prasmju veidošanos. Pētījuma otrajā daļā tika veikts pedagoģisks novērojums par to kā diendusas nodrošināšana 3 gadīgam bērnam veicina konkrētu sociālo prasmju kritēriju apguvi. Sakarā ar to, ka pētījuma realizācija ir iespējama tikai iesaistot bērnu vecākus, pēc novērojama daļas tika veikta vecāku aptauja, jo darba autore vēlējās noskaidrot, vai vecākiem ir pietiekošas zināšanas par diendusas nozīmi 3 gadīga bērna attīstībā. Pētījuma mērķis: teorētiski apzināt un praktiski izpētīt diendusas ietekmi uz 3 gadīga bērna sociālo prasmju veidošanos Pētījuma metodes: 1.teorētiskā metode: pedagoģiskās, psiholoģiskās un medicīniskās literatūras analīze. 2.empīriskā metode: datu vākšana ar autora tiešu līdzdalību, pedagoģiskā novērošana, pārrunas, intervijas; anketēšana; matemātiski statistiskā datu apstrāde. Pētījuma periods: 05.09.2022 - 01.12.2022. Pētījuma bāze: Rīgas PII “X”, PII “XX” un PII “XXX”, sešu dažādu grupu 10 pedagogi. PII “XX” 2 grupu vecāki. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, fizioloģiskās vajadzības, diendusa, pirmsskola Kvalifikācijas darba apjoms ir 54 lappuses, 6 tabulas, 12 attēli un 47 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe author of the qualification work "Effect of naps on social skills of 3-year-old children in preschool education environment" is Ilze Ulinska. Research question: Which social skills does a 3-year-old child learn better if he/she is provided with support? Hypothesis: Providing systematic naps improves children's social skills. The first chapter of the work, based on theoretical knowledge, the influence of naps on the formation of social skills of a 3-year-old child is studied. In the second part of the study, a pedagogical observation was made about how providing a nap for a 3-year-old child contributes to the learning of certain criteria of social skills. Due to the fact that the realization of the research is possible only by involving the parents of the children, a parent survey was conducted after an observable part, because the author of the work wanted to find out whether the parents have sufficient knowledge about the importance of naps in the development of a 3-year-old child. The aim of the research: to theoretically identify and practically investigate the effect of naps on the formation of social skills of a 3-year-old child. The methods of the research are: Theoretical method: analysis of pedagogical, psychological and medical literature. Empirical method: data collection with the direct participation of the author, pedagogical observation, discussions, interviews; surveying; mathematical statistical data processing. The research period: 05.09.2022 - 01.12.2022. The research base: Riga preschool educational institutions “X", PII "XX" and PII "XXX", 10 teachers from six different groups. Parents of PII “XX” 2 groups. Keywords: social skills, physiological needs, nap, preschool. The volume of the qualification work is 54 pages, 6 tables, 12 pictures and 47 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectfizioloģiskās vajadzības
dc.subjectdiendusa
dc.subjectpirmsskola
dc.titleDiendusas ietekme uz 3 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanos pirmsskolas izglītības vide
dc.title.alternativeEffect of naps on social skills of 3-year-old children in preschool education environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record