dc.contributor.advisor | Randoha, Antra | |
dc.contributor.author | Pakalne, Marita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T09:11:40Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T09:11:40Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | 91454 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62168 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darbā “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas sekmēšana vizuālajā mākslā” darba autore Marita Pakalne analizē psihologu, pedagogu atziņas par labizjūtu un vizuālās mākslas metodēm, to pielietojumu pedagoģijā. Praktiski pēta un veic pedagoģisko novērošanu mijiedarbībā, bērns – labizjūta – vizuālā māksla, lai izvērtētu mākslas ietekmi uz bērna labizjūtu. Ievadā atklāta tēmas aktualitāte, noteikts pētījuma mērķis – teorētiski analizēt un praktiski pētīt vizuālās mākslas ietekmi uz bērna labizjūtu “X” pirsmsskolas izglītības iestādē. Pirmajā nodaļā apkopotas, analizētas atziņas par vizuālo mākslu kā labizjūtas veicinātāju, izzināts pirmsskolas vidējā bērnu vecumposma raksturojums. Pētīts termins “labizjūta” un ar to saistītie atslēgas vārdi. Otrajā nodaļā – veikta labizjūtas veicināšanas paņēmienu izpēte vizuālajā mākslā. Darbā izmantotas vispārzinātniskās pētniecības metodes: psiholoģiskās, pedagoģiskās literatūras analīze. Empīriskajā daļā veikti pedagoģiskie vērojumi un vērtēšana, izmantojot izvirzītos labizjūtas noteikšanas kritērijus. Gūtās atziņas: labizjūta cieši saistīta ar bērna emocionālo veselību. Vizuālās mākslas nodarbība ir pielietojams kā labizjūtas veicināšanas rīks. Darbā secināts, ka izvirzītās hipotēze ir īstenojama. Individuālā pieeja bērnam ir nepieciešama, lai veidotu pielāgotas aktivitātes. Pedagoga kompetence var būt kā ietekmējošs faktors rezultāta sasniegšanai. Iegūtie rezultāti var būt neviennozīmīgi, būtiski ir izmantot vairākas metodes objektīvākai analīzei. Kvalifikācijas darbā ir 38 lapaspuses, 11 attēli. | |
dc.description.abstract | In the qualification work "Promoting well-being of middle preschool children in visual art", the author of the work, Marita Pakalne, analyzes the knowledge of psychologists and pedagogues about well-being and visual art methods, their application in pedagogy. Practically researches and conducts pedagogical observation in the interaction, child – well-being – visual art, in order to evaluate the impact of art on the child's well-being. The actuality of the topic is revealed in the introduction, the purpose of the research is determined - to theoretically analyze and practically study the influence of visual art on the child's well-being in "X" preschool educational institution. In the first chapter, knowledge about visual art as a promoter of well-being is collected and analyzed, and the characteristics of the middle age of preschool children are cognized. The term "well-being" and related key words were studied. In the second chapter, the research of methods of promoting well-being in visual art is carried out. In the qualification work are used general scientific research methods: analysis of psychological, pedagogical literature. In the empirical part, pedagogic observations and evaluation was carried out using the established criteria for determining well-being. Conclusion: well-being is closely related to a child's emotional health. The visual art class can be used as a tool for promoting the well-being. The work concludes that the proposed hypothesis is feasible. An individual approach to the child is necessary to create customized activities. The teacher's competence can be an influencing factor for achieving the result. The obtained results can be ambiguous, it is essential to use several methods for more objective analysis. The qualification work consists of 38 pages, 11 pictures. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | bērns | |
dc.subject | labizjūta | |
dc.subject | labbūtība | |
dc.subject | vizuālā māksla | |
dc.title | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas sekmēšana vizuālajā mākslā | |
dc.title.alternative | Promoting well-being of middle preschool children in visual art | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |