Show simple item record

dc.contributor.advisorKriščune, Jolanta
dc.contributor.authorPurviņa, Rita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:40Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91456
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62170
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir - 2 - 3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba autore – Rita Purviņa, darba vadītāja – Jolanta Kriščūne. Kvalifikācijas darba mērķis ir noskaidrot adaptāciju veicinošus faktorus 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā noskaidrotas 2-3 gadus vecu bērnu vispārējs attīstības raksturojums, adaptācijas jēdziena un pedagoga, kā adaptācijas procesa veicinātāja nozīme. Izpētīti arī dažādi pētījumi par 2-3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolā, gan Latvijā, gan pasaulē. Empīriskajā daļā kā pētījuma metode izmantota vecāku aptauja un daļēji strukturētā novērošana. Vecāku aptauja izmantota, lai noskaidrotu vecāku attieksmi par bērnu gatavību pirmsskolai, adaptācijas procesu un skolotāju, kā adaptācijas veicinātāju pirmsskolas izglītības iestādes grupā “x”. Anketas mērķis bija veicināt efektīvāku pedagoga darbu un aktualizēt aktuālos adaptācijas procesa jautājumus pedagoga un vecāku sadarbībā. Daļēji strukturētā novērošanas metode izmantota, lai novērotu galvenās adaptācijas procesa pazīmes bērniem, kā arī efektīvāk palīdzētu katram bērnam adaptācijas procesa laikā. Lai novērotu adaptācijas procesu, tika izstrādāti kritēriji, kas balstījās uz teorētiskajā daļā iegūtajām atziņām. Pēc izveidotajiem kritērijiem tikka analizētas astoņas bērnu adaptācijas pazīmes, lai sadarbībā ar vecākiem palīdzētu katra bērna adaptācijas veicināšanā, uzlabotu bērnu adaptācijas procesu. Lai atbildētu uz pētījuma hipotēzi, tikka organizēta vecāku sapulce, visi iegūtie dati tikka apkopoti un izanalizēti. Kopumā darbs sastāv no 35 lapaspusēm, 2 tabulām, 17 aptaujas jautājumiem, 22 literatūras avotiem.
dc.description.abstractTitle of the qualification work is - promoting adaptation of 2-3year old child to preschool environment. The author of the qualification paper is Rita Purviņa, the supervisor is Jolanta Kriščūne. The purpose of the qualification work is to find out the factors promoting adaptation for 2-3-year-old children in a preschool educational institution. The qualification work consists of two parts, the theoretical part and the empirical research. In the theoretical part, the general characteristics of the development of 2-3-year-old children, the concept of adaptation and the importance of the pedagogue as a promoter of the adaptation process are clarified. Various studies on the adaptation of 2-3-year-old children in preschool, both in Latvia and in the world, have also been studied. In the empirical part, a survey of parents and semi-structured observation are used as research methods. The parents survey was used to find out the attitude of parents about the children's readiness for preschool, the adaptation process and the teacher as a facilitator of adaptation in preschool educational institution group "x". The purpose of the questionnaire was to promote more effective work of the pedagogue and to update the current issues of the adaptation process in the cooperation of the pedagogue and parents. The semi-structured observation method is used to observe the main signs of the adaptation process in children, as well as to help each child more effectively during the adaptation process. In order to observe the adaptation process, criteria were developed based on the knowledge obtained in the theoretical part. According to the created criteria, eight characteristics of children's adaptation were analyzed in order to help in promoting each child's adaptation in cooperation with parents, to improve the children's adaptation process. In order to answer the research hypothesis, a meeting of parents was organized, all the obtained data were collected and analyzed. Overall the work consists of 35 pages, 2 tables, 17 survey questions, 22 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectvecumposms
dc.subjectizglītība
dc.title2 - 3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromoting adaptation of 2-3 year old child to preschool environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record