3-4 gadus vecu bērnu rāpošanas, līšanas, rāpšanās prasmes pilnveides sekmēšana pirmsskolā telpā un āra vidē šķēršļu joslās
Author
Čuba, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 3-4 gadus vecu bērnu rāpošanas, līšanas un rāpšanās prasmju pilnveides sekmēšana pirmsskolā - telpu un āra vides šķēršļu joslās. Darba autore: Aiva Čuba Darba vadītāja: Mg. sc.edu Agita Klempere – Sipjagina Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praksē noskaidrot, kā, pirmsskolas mācību procesa ietvaros, šķēršļu joslas telpā un āra vidē, sekmē 3-4 gadus vecu bērnu rāpošanas, līšanas un rāpšanās prasmju pilnveidi. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta pamatkustību, rāpošanas, līšanas un rāpšanās prasmju pilnveides sekmēšanas nozīme 3-4 gadu vecu bērnu fiziskā, kognitīvā, emocionālā, sociālā un bērna personības attīstībā. Darba autore noskaidro, kādi ir pamatkustību pilnveides sekmēšanas soļi. Praktiskajā daļā darba autore veic pedagoģisko novērošanu, izveido apguves līmeņu novērtēšanas tabulu ar šķēršļu pārvarēšanas kritērijiem, analizē bērnu darbību un prasmes pārvarot šķēršļus, novērtē bērnu prasmju līmeni pētījuma sākumā un noslēgumā, apkopo un analizē iegūtos datus 10 diagrammās. Izveido 11 šķēršļu joslu aprakstus un atspoguļo šķēršļu joslas 13 fotogrāfijās, kā arī šķēršļu joslas realizē praksē, atspoguļojot to 2 tabulās. Darba autore veic pētījumā iesaistīto abu pedagogu grupu aptauju – interviju, izveido 2 kontentanalīzes tabulas un pedagogu intervijas atbilžu analīzi 4 diagrammās, atbilstoši formulētajam pētījuma tematam un izstrādātajiem kritērijiem. Darbam pievienoti 7 pielikumi, kuros, tabulu veidā, apkopoti bērnu pamatkustību prasmju līmeņi pētījuma sākumā un noslēgumā. Kvalifikācijas darba apjoms: Kvalifikācijas darba kopējais apjoms bez pielikumiem ir 46 lpp., darbā izmantoti 27 literatūras avoti. Atslēgvārdi: pamatkustības, rāpošana, līšana, rāpšanās, šķēršļu josla, pirmsskola, 3-4 gadus veci bērni. Theme of the paper: promoting the development of crawling and climbing skills of 3-4-year-old children in the preschool indoor and outdoor obstacle courses. Author of the paper : Aiva Čuba Consultant of the paper: Mg. sc.edu Agita Klempere – Sipjagina Aim of the research: To find out, theoretically and in practice, how, as part of the preschool learning process, indoor and outdoor obstacle courses contribute to the improvement of crawling and climbing skills of 3-4-year-old children. The theoretical part examines the importance of promoting the improvement of basic movements, crawling and climbing skills for the physical, cognitive, emotional, social and personality development of 3-4 year old children. The author of the paper finds out what are the steps for promoting the improvement of basic movements. In the practical part of the paper, the author conducts pedagogical observation, creates a learning level assessment table with criteria for overcoming obstacles, analyzes children's performance and skills in overcoming obstacles, assesses the level of children's skills at the beginning and at the end of the study, collects and analyzes the obtained data in 10 diagrams. Creates descriptions of 11 obstacle courses and reflect the obstacle courses in 13 photos, as well as implements the obstacle courses in practice, reflecting that in 2 tables. The author of the paper conducts a survey-interview of the two groups of pedagogues involved in the study, creates 2 content analysis tables and analysis of pedagogues' interview answers in 4 diagrams, according to the formulated research topic and developed criteria. 7 appendices are attached to the paper, which, in the form of tables, summarize the levels of children's basic movement skills at the beginning and at the end of the study. Volume of the paper: The total volume of the paper without appendices is 46 pages, 27 references are used in the work. Key words: basic movements, crawling, climbing, obstacle course, preschool, 3-4 year old children.