Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorBaidaka, Dana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:41Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91458
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62172
dc.description.abstractIkvienam cilvēkam gan pieaugušajam, gan bērnam būtiska un neatņemama dzīves sastāvdaļa ir pašapkalpošanās prasmes. Bez pašapkalpošanās prasmēm cilvēks nevar izdzīvot. Bērns sevi kā personību sāk analizēt un pētīt jau piedzimstot. Jau dažu mēnešu vecumā bērns saprot, ka viņam ir 2 rokas un 2 kājas. Paiet vēl mēneši un bērns saprot, ka ar rokām un arī ar kājām var kaut ko darīt. Pašapkalpošanās prasmes bērnam sāk mācīt vecāki, bet lielu daļu no tām bērns iemācās arī pats: viņš vēro un atdarina ģimenes locekļus. Un no tā arī mācās. Mūsdienās visās pirmsskolas izglītības iestādēs ir kļuvusi ļoti populāra un praktiska Montesori metode. Arī autori šī metode ir ļoti ieinteresējusi un piesaista. Autore uzskata, ka ir ļoti labi balstīt un pamatot bērna pašapkalpošanās prasmes tieši ar šo metodi. Kopumā kvalifikācijas darbs balstās uz Montesori metodiku, kas tad arī palīdz bērniem pilnvērtīgi un veiksmīgi augt, pilnveidot un attīstīt savas pašapkalpošanās prasmes. Kvalifikācijas darba nosaukums: Montesori pieeja pašapkalpošanās prasmju pilnveidei 2 – 3 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba autore: Dana Baidaka Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Darba pirmajā daļā detalizēti veikts korekts literatūras apskats un apkopojums. Tajā tiek detalizēti izskatīts un raksturots bērna pašapkalpošanās un em ocionālās prasmes. Informācija iegūta un izanalizēta gan no latviešu, gan ārvalstu avotiem. Tāpat apskatīta informācija, kas pieejama dažādos interneta resursos, kā arī tā informācija, kas autorei tika piedāvāta un bija pieejama prakses vietā. Darba otrajā daļā veikts pētījums par 2 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveidi ar Montesori metodēm pirmsskolas izglītības iestādē. Izpētīti bērni vecumā no 2 līdz 3 gadiem. Pētījums tika veikts, izprotot bērnus gan fiziski, gan emocionāli. Tāpat autore anketējusi bērnu vecākus un pedagogus, apkopojusi anketu datus, lai labāk izprastu bērnu raksturojumu un citas nozīmīgas nianses. Tas autorei ļauj izdarīt labi pārskatāmus, korektus un detalizētus secinājumus. Atslēgvārdi: 2-3 gadus veci bērni, pašapkalpošanās prasmes, Montesori pieeja. Darba struktūra: Pētījums - astoņas, attēli - četri, bibliogrāfiskais saraksts – divdesmit divas vienības, pielikumi – trīs.
dc.description.abstractSelf-service skills are very important, essential and integral to every adult and child. Without self-service skills, a man can't survive. The child begins to analyse and study himself as a personality at birth. At the age of a few months, a child understands he has 2 arms and 2 legs. It takes months and the child understands that he can do something with his hands and feet. Self-service skills for a child begin to be taught by parents, but much of them the child also learns himself, he watches and mimics family members. And then he learns. The method of Montessori has now become very popular and practical in all pre-primary education institutions. I, too, have been very interested and attracted by this method. I believe it is very good to base and justify a child's self-serving skills directly with this method. In general, my qualification work is based on the Montessori methodology, which then also helps children to grow, develop and develop their self-service skills. Title of qualification: Montessori approach to the development of self-service skills in children aged 2-3 years Author of the qualification work: Dana Baidaka In the first part of the job, I carried out a correct overview of the literature and a compilation. In it I look in detail and describe the child's self-serving and emotional skills. The information was taken and analysed from both Latvian and foreign sources. I also received information using a variety of resources available on the Internet. And of course I also use the information that was offered to me and was available in my place of practice. In the second part of the job, I carried out a study on the development of self-service skills for children aged 2 to 3 years in a pre-primary education institution. I studied the children trying to understand them both physically and emotionally. I also carried out a collection of results from both parents and educators and a questionnaire to better understand the characteristics of children and other important nuances. I have two questionnaires, both for parents and educators. And that allows me to draw well-reviewed, correct and detailed conclusions. Work structure: number of pages - eight, number of images - four, number of bibliography units -twenty-two, number of attachments - three.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectMontesori
dc.subjectMontesori metodes pieeja
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subject2 - 3 gadus vecu bērnu
dc.titleMontessori pieeja pašapkalpošanās prasmju pilnveidei 2 – 3 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeMontessori approach to the development of self-service skills in children aged 2-3 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record