3-4 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Автор
Kačanovska, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma ir 3 – 4 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā. Izvēlēta tēma ir aktuāla, jo ir novērots, ka pirmsskolā pieaug radošuma sekmēšanas nozīme vizuālajās mākslas nodarbībās, bet ir maz pieejama literatūra, kā jēgpilni attīstīt bērnos radošumu. Kvalifikācijas darba mērķis ir praktiski noskaidrot un teorētiski pierādīt, kā vizuālajā māksla pirmsskolā veicināma 3-4 gadīgu radošā darbība. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas sākumā aplūkota radošā darbība un tās veicināšana, kā arī dažādu autoru atziņas par radošumu. Tālāk tiek izzinātas 3 – 4 bērnu vecumposms, dažādu autoru vispārējs raksturojums par šo vecumu. Teorētiskās daļas otrajā nodaļā tiek aplūkota vizuālā māksla pirmsskolā, analizētas vadlīniju un dažādu autoru atziņas par mācību saturu un pedagoģisko darbību pirmsskolā. Lai labāk izprastu procesu, tiek veikts pedagoģiskā procesa mēģinājums, saistībā ar radošumu sekmēšanu. Tiek pievienoti attēli ar aprakstu no mēģinājuma darbības. Kvalifikācijas darba trešajā daļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kur noskaidrota pētījumu metodoloģija. Veikts pedagoģiskais novērojums, kā arī rakstveida aptauja un bērnu darbu analīze. Tālāk ir aprakstīta pētījumu norise, analizēti iegūtie pētījumu rezultāti. Kvalifikācijas darba nobeigumā ir aprakstīti secinājumi. Atslēgvārdi: radošums, radošā darbība, vizuālā māksla, pirmsskola. Kvalifikācijas darbā 37 lpp., 25 attēli,4 tabulas, 22 avoti. The subject of the qualification work is the promotion of the creative activities of 3-4-year-olds in visual arts in pre-school. A selected topic is topical because it has been observed that the role of promoting creativity in visual art lessons is increasing in preschool, but there is little literature available on how to develop creativity in children in a meaningful way. The purpose of the qualification work is to virtually clarify and theoretically demonstrate how visual art in preschool promotes the creative performance of 3-4 years. At the beginning of the theoretical part of the work of qualification, creative activity and promotion are considered as well as the lessons of the various authors on creativity. The age of 3 to 4 children, the general characteristics of the various authors of this age, are further explored. The second chapter of the theoretical part examines visual art in preschool, analyses the lessons of guidelines and different authors on teaching content and teaching activities in preschool. In order to better understand the process, an attempted pedagogical process is being carried out in the context of promoting creativity. Pictures with a description from the rehearsal operation are added. The third part of the qualification work describes the empirical study, which clarifies the methodology of the studies. Pedagogical observations have been carried out, as well as a written survey and an analysis of children's works. The results of the studies are described below, and the results of the studies are analysed. The conclusion of the qualification work outlines the conclusions and recommendations. Keywords: creativity, creativity, visual art, preschool. For qualification work, p. 37, 25 pictures, 4 tables, 22 sources.