Matemātisko prasmju attīstība 5 – 6 gadus veciem bērniem kustību rotaļās
Author
Lonšakova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Matemātisko prasmju veidošanās 5 -6 gadus veciem bērniem kustību rotaļās”. Darba autore: Svetlana Lonšakova. Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Dagnija Vigule. Darba temats: matemātisko prasmju veidošanās 5 -6 gadus veciem bērniem kustību rotaļās. Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veidošanos kustību rotaļās. Pētījuma jautājums: kā kustību rotaļas veicina 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvi? Pētījuma metodes: Teorētiskās: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; Empīriskās: pedagoģiskais novērojums, iegūto datu matemātiskā apstrāde. Atslēgas vārdi: pirmsskola, matemātiskās prasmes, kustību rotaļas. Darba apjoms: 35 lapas., 2 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, 25 literatūras avoti. Darba teorētiskajā daļā pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās prasmēm, par kustību rotaļu izmantošanas iespējām, lai veicinātu matemātisko priekštatu apgūšanu. Darbā izmantotas D. Dzinteres, I. Stangaines, V. Golubinas, R., Fišers, E, Ģingulis,, A. Lopatinas autoru atziņas. Darba otrajā daļā tika veikta praktiska izpēte, novērotas 5 - 6 gadus vecuma bērniem matemātiskās prasmes, apkopoti pētījuma rezultāti, izstrādāts kustību rotaļu komplekss matemātisko prasmju apgūšanai. Tika veikts pētījums ar novērošanas metodi piedāvājot kustību rotaļu kompleksu, analizēti un apkopoti dati, kā kustību rotaļas veicina matemātisko prasmju apguvi. The subject of the qualification work is "Development of mathematical skills for 5-6 year old children in movement games". The author of the work: Svetlana Lonshakova. Supervisor: Dr. paed. Dagnija Vigule. Work topic: development of mathematical skills for 5-6 year old children in movement games. The aim of the study: to theoretically and empirically study the development of mathematical skills of 5-6-year-old children in movement games. The research question: what does movement games contribute to the development of mathematical skills of 5-6-year-old children? Research methods: Theoretical: literature analysis, document analysis; Empirical: pedagogical observation, mathematical data processing. Keywords: preschool, mathematical skills, movement games. Content of the work: 35 pages, 2 pictures,3 tables, 3 appendices, 25 literature sources. In the theoretical part of the work there is study and analysis of the pedagogical and psychological literature on the 5-6-year old children's formation of mathematical skills and the possibilities of using movement games to promote the acquisition of mathematical concepts. The findings and quotes of D.Dzinetere, I. Stangaine, V. Golubina, R. Fišers, E. Ģingulis and A. Lopatina, are used in the work. In the second part of the work, practical research was conducted, the mathematical skills of 5-6 year old children were observed, the results of the research were summarized, and a complex of movement games was developed for learning mathematical skills. A study was conducted using the observation method, a complex of movement games were offered, data about how movement games contribute to the acquisition of mathematical skills was collected and analyzed.