Didaktiskā spēle kā līdzeklis matemātisko prasmju apguvē 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Ciunele, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darjas Ciuneles kvalifikācijas darba temats ir : ‘Didaktiskā spēle kā līdzeklis matemātisko prasmju apguvē 3-4 gadus veciem bērniem’. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiskā darbībā izpētīt matemātisko prasmju apguvi 3-4 gadu vecumā ar didaktisko spēļu palīdzību. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore izpētīja pedagoģisko un psiholoģisko literatūru un īsi raksturoja matemātisko priekšstatu veidošanās procesu pirmsskolā, didaktiskās spēles būtību, 3-4 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. Empīriskajā daļā darba autore apraksta pētījuma metodi, īsi raksturo kontrolgrupas bērnus, atspoguļo praktisko darbu ar bērniem , analizē un secina. Darba autore uzsver, ka matemātiskās prasmes ir jāsāk attīstīt pēc iespējas ātrāk un ka didaktiskās spēles ir viens no galvenajiem mācīšanas paņēmieniem pirmsskolā. Secināts, ka bērnus aizrauj didaktiskās spēles un ja tās piedāvāt bieži, mācīšanas rezultāti būs labāki. Darbā ir … lpp., 10 attēli, 2 tabulas, izmantotas literatūras un citu avotu skaits ir 21. Author of the work: Darja Ciunele. Gualification study’s theme is :’Didactic games as a tool for maths skills acquisition to 3-4 year old children’. The aim of the work is to theoretically find out and to investigate in practice the acquisition of mathematical skills at the age of 3-4 years with the help of didactic games. The work consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part of the work, the author studied pedagogical and psychological literature and briefly described the process of forming mathematical ideas in preschool, the nature of the didactic game, the peculiarities of the development of 3-4-year-old children. In the empirical part, the author describes the research method, briefly describes the children of the control group, reflects the practical work with children, analyzes and concludes. The author of this study emphasizes that it is necessary to start developing mathematical skills as soon as possible and that didactic games are one of the main teaching methods in preschool. It was concluded that children are fascinated by didactic games and the children will show better results, if they will be offered to use these kind of methods more. The study consists of 34 pages, 10 images, 2 tables, the number of used literature and other sources is 21.