Pirmsskolas pedagoga, logopēda un vecāku sadarbība pareizas skaņas artikulācijas veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Krūmiņa, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Agita Krūmiņa Darba vadītāja: Asoc. prof., Dr. paed. Baiba Kaļķe Kvalifikācijas darba temats: Pirmskolas pedagoga, logopēda un vecāku sadarbība pareizas skaņu artikulācijas veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: izpētīt pirmsskolas pedagoga, logopēda un vecāku sadarbību, lai veicinātu pareizu skaņu artikulāciju 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Kādu sadarbības modeli (pirmskolas pedagogs-logopēds-vecāki) iespējams izmantot, lai sekmētu pareizu skaņu artikulāciju 3-4 gadus veciem bērniem? Kvalifikācijas darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā izpētīta literatūra par agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu fizisko, kognitīvo, psiho emocionālo un sociālo attīstību. Otrā nodaļa sadalīta divās apakšnodaļās, kurās pētīta literatūra par skaņu artikulācijas traucējumiem un to korekciju 3-4 gadus veciem bērniem. Trešajā nodaļā analizēta pirmsskolas pedagoga un logopēda darbība un uzdevumi, kā arī noskaidrota ģimenes loma bērna izrunas attīstīšanā. Trešās nodaļas ceturtajā apakšnodaļā analizētas iespējamās sadarbības formas starp pirmsskolas pedagogu, logopēdu un vecākiem. Ceturtā nodaļa satur empīrisko pētījumu un analīzi par pirmskolas pedagoga, logopēda un vecāku sadarbību pareizas skaņu artikulācijas veicināšanā 3-4 gadus veciem bērniem. Ceturtajā nodaļā analizēti trīs aptaujas anketu rezultāti un aprakstīts piedāvātais sadarbības modelis. Darbā ir 68 lappuses, 12 attēli, 1 tabula, izmantoti 57 avoti un 3 pielikumi. Atslēgvārdi: pirmsskola, sadarbība, pirmsskolas pedagogs, logopēds, vecāki, 3-4 gadus veci bērni, skaņu artikulācijas traucējumi Author: Agita Krūmiņa Scientific supervisor: Asoc. prof., Dr. paed. Baiba Kaļķe Qualification paper: Cooperation of Preschool Teacher, Speech Therapist and Parents in Promoting Correct Articulation of Sounds for 3-4 Year Old Children. The aim of the work: to study the cooperation of preschool teacher, speech therapist and parents to promote the correct articulation of sounds in 3-4 year old children. Research question: What cooperation model (preschool teacher-speech therapist-parents) can be used to promote correct articulation of sounds in 3-4-year-old children? The qualification work consists of four chapters. The first chapter examines the literature on the physical, cognitive, psycho-emotional and social development of early preschool children. The second chapter is divided into two subsections, where the literature on sound articulation disorders and their correction in 3-4-year-old children is studied. The third chapter analyzes the activities and tasks of the preschool teacher and speech therapist, as well as the role of family in the development of child's articulation. The fourth subsection of the third chapter analyzes the possible forms of cooperation between preschool teachers, speech therapists and parents. The fourth chapter contains the empirical study and analysis of the cooperation model of preschool teacher, speech therapist and parents in promoting the correct articulation of sounds for 3-4 year old children. The fourth chapter analyzes the results of three survey questionnaires and describes the proposed cooperation model. The work consists of 68 pages, includes 12 images, 1 table, 57 sources and 3 appendices. Keywords: preschool, cooperation, preschool teacher, speech therapist, parents, 3-4 year-old children, sound articulation disorders