Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorMitičkina, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:44Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91488
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62195
dc.description.abstractDarba nosaukums: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana vizuālajā mākslā. Darba autore: Iveta Mitičkina Darba vadītāja: Dr. paed. Antra Randoha Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski izpētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā autore apkopoja un analizēja pedagogu, psihologu teorētiskās atziņas par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo atsaucību. Tika izzināta emociju būtība un bērnu attīstību veicinošie faktori dažādu autoru skaidrojumā, tādu kā D.Dzintere, Dz. Stangaine, A.Špona, D.Kalēja – Gasparoviča, A.Randoha, V.Purēns,V. Hibnere, O. Ņikiforovs, G.Svence, Dž. Boulbijs un citi. Otrajā nodaļā tika izmantota empīriskā metode – pedagoģiskais vērojums par bērnu emocionālās atsaucības izpausmi vizuālajā mākslā un iegūto datu izvērtēšana. Pamatojoties uz literatūras analīzi, tika izstrādāti kritēriji un noteikti rādītāji un līmeņi. Sniegts vispārīgs bērnu raksturojums temata ietvaros. Balstoties uz veikto pētījumu, tika izstrādāti ieteikumi, kuri var sekmēt bērnu emocionālo atsaucību un pašizteikšanos vizuālajā mākslā. Secinājumi atklāj, ka, ja pedagogs vadās pēc emocionālās atsaucības kritērijiem un ievēro bērnu vajadzības, vizuālās mākslas rotaļnodarbībās pielieto dažādus paņēmienus un metodes, materiālu daudzveidību, kā arī, ja biežāk izmanto mūzikas ierakstu pavadījumu, uzskates daudzveidību un skolotāju radošu stāstījumu un izdomu, tad pedagoģiskajā procesā tiek sekmēta bērnu emocionālā atsaucība. Kvalifikācijas darbs sastāv no 37 lappusēm, 6 tabulām, 10 attēliem, 1 pielikumu. Atslēgas vārdi: emocionālā atsaucība, emocijas, jaunākā pirmsskolas vecuma bērni (2-3 gadi), vizuālā māksla.
dc.description.abstractTitle of work: Emotional references of younger preschool children in visual art. Author of work: Iveta Mitičkina Work supervisor: Dr. Paed. Antra Randoha Aim of the study: Theoretically find out and practically study the younger preschool children’s emotional references promotion in visual art. In the qualification work’s first chapter the author summarized and analysed teacher and psychologist theoretical insights of younger preschool children’s emotional references. Researched was emotional being and children’s development contributing factors in different author’s explanations, such as D.Dzintere, Dz. Stangaine, A. Spona, D. Kaleja – Gasparovica, A. Randoha, V. Purens, V. Hibnere, O. Nikiforovs, G. Svence, Dz. Boulbijs and others. In the second chapter empirical method was used – teacher’s observation of children’s emotional references expression in visual art and evaluation of the obtained data. Based on the literature analysis were developed criteria, defined indicators and levels. Provided a general description of children within the topic. Based on the research recommendations were developed to promote children’s emotional references and self-expression in visual art. The findings reveal that if the teacher is guided by emotional references criteria and looks after the child’s needs and in the visual arts play lessons uses different methods, uses variety of materials, as well as more often uses musical recordings, diversity of presentation and teacher’s creative narrative and imagination, then in the pedagogical process is promoted emotional references. Qualification work consists of 37 pages, 6 tables, 10 pictures, 1 attachment. Keywords: Emotional references, emotions, younger preschool children (2-3 year old), visual art.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectemocionālā atsaucība
dc.subjectemocijas
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectjaunākā pirmsskolas vecuma bērni (2-3 gadi)
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana vizuālajā mākslā.
dc.title.alternativeEmotional references of younger preschool children in visual art.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record