Spēlēšanos veicinoša pirmsskolas grupas vide bērniem vecumā no 1,5 līdz 2 gadiem
Author
Šmite, Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Spēlēšanos veicinoša pirmsskolas grupas vide bērniem vecumā no1,5 līdz 2 gadiem” Darba autors: Loreta Šmite Pētījuma darba vadītāja: Mg.paed. Jolanta Kriščune Darba mērķis: Analizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, noskaidrot 1,5 līdz 2 gadu vecu bērnu spēlēšanos un kā atbilstoša vide to spēj sekmēt. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba pirmā nodaļa: tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par bērnu spēlēšanās formām vecumā no 1,5 līdz 2 gadiem. Tiek analizēta literatūra par atbalstošo vidi, kas var sekmēt bērnu spēlēšanos Darba otrā nodaļa: tiek veikts empīriskais pētījums kurā tiek analizēts un pētīts, kā bērni spēlējas grupas vidē, kādas ir bērnu izvēlētās darbības. Tiek analizēts vai pedagogi piedāvā atbilstošu vidi bērnu interesēm un spējām. Empīriskajā daļā tiek izmantotas tādas metodes, kā pedagoģiskais novērojums un anketēšana. Tika novēroti 5 bērni vecumā no 1,5 līdz 2 gadiem. Trīs bērnu spēlēšanās tika novērotas un aprakstītas detalizēti, kā arī anketēti 31 pirmsskolu pedagogi. Pētījuma rezultāti liecina, ka veidojot spēlēšanās vidi atbilstoši bērna vecumposmam un bērna interesēm bērns patstāvīgi var attīstīt dažādas spēlēšanās formas. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Darba apjoms: Kvalifikācijas darbs sastāv no 40 lappusēm, tsk.- 2 nodaļām, 5 apakšnodaļām, 3 tabulām, 15 attēliem, izmantoti 20 literatūras avoti. Hipotēze: Pirmsskolas izglītības iestādes vide sekmēs 1,5 - 2 gadīgu bērnu spēlēšanos ja: - Bērniem tiks dots laiks pašu vadītām spēlēšanās darbībām - tiks piedāvātas spēlēšanās iespējas atbilstoši bērnu interesēm - tiks piedāvātas pietiekamā daudzumā rotaļlietas atbilstoši bērnu vecumposma īpatnībām un bērnu attīstībai The topic of the qualification paper: “ Playing-enhancing preschool environment for children aged 1.5 to 2 years” Author of the qualification paper: Loreta Šmite Supervisor of the qualification paper: Mg.paed. Jolanta Kriščune Aim of the work: By analysing pedagogical and psychological literature, identify the induvidual play of 1.5 to 2-year-olds and how the appropriate environment can contribute to this. The work consists of two parts, theoretical and empirical. The first chapter analyzes the psychological and pedagogical literature on forms of children playing between the ages of 1.5 to 2 is analysed. Analysis of literature on supportive environments that can help children to play. In the second chapter an empirical study is being conducted which analyses and examines how children play in a group environment and what children choose. It is analyzed whether educators offer an appropriate environment for children’s interests and abilities. In the empirical part methods such as pedagogical observation and anketting are used. 5 children aged 1.5 to 2 were observed. Three children playing were observed and described in detail, as well as 31 preschool educators were interviewed. The results of the study show that the child can independently develop different forms of play by creating a playing environment according to the child's age and child's interests. The hypot hesis raised in the study was confirmed. Scope of the work The qualification work consists of 40 pages, - 2 chapters, 5 subsections, 3 tables, 15 pictures, 20 sources of literature. Hypothesis: The preschool environment will encourage 1.5-2 year olds to play if: • children will be given time for self-directed playing activities • offer opportunities to play according to children's interests • a sufficient number of toys will be offered in line with the characteristics of the child's age and the development of children