Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorMezīte, Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:45Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91497
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62202
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Līva Mezīte Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveide latviešu tautas tradicionālajās rotaļās. Pētījuma mērķis: Pētīt un analizēt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveides iespējas izmantojot latviešu tautas tradicionālās rotaļas. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par sadarbības prasmēm un to nozīmi bērnu attīstībā, kā arī par rotaļām un to lomu pirmsskolas vecuma bērnu attīstības sekmēšanā balstoties uz pedagogu, psihologu un filozofu atziņām. Pētījuma empīriskās daļas ietvaros tika izstrādāti konkrēti kritēriji balstoties uz Valsts izglītības satura centra projekta Nr. 8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā vadlīnijām, lai veiktu bērnu novērošanu un novērtēšanu pētījuma sākumā, kā arī pedagoģiskajā procesā tika iekļautas latviešu tautas tradicionālās rotaļas, atkārtoti veikta bērnu novērošana un novērtēšana empīriskā pētījuma beigās, veikta iegūto rezultātu analīze. Balstoties uz novērošanas metodi un pedagoģiskā izmēģinājuma darbībām, empīriskā pētījuma beigās iegūtie rezultāti ļāva pārliecināties, ka ir apstiprinājusies sākotnēji izvirzītā hipotēze: bērnu sadarbības prasmes tiks pilnveidotas, ja pedagoģiskā mācību procesa ietvaros tiks iekļautas, konkrēto bērnu vajadzībām un prasmēm, atbilstošas latviešu tautas tradicionālās rotaļas, kuru noteikumos jau paredzēta sadarbība. Atslēgvārdi: sadarbība, saskarsme, sadarbības prasmes, latviešu tautas tradicionālās rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 50 lappusēm, tsk. 1 tabulas, 6 attēliem, 3 pielikumiem. Izmantoti 50 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of the qualification paper: Liva Mezite Subject of qualification paper: Cooperation skill improvement in the oldest preschool children through Latvian traditional game. The aim: To find out and analyze the possibilities of promoting the cooperation skills of the oldest preschool children theoretically and practically with the help of Latvian traditional games. The theoretical part of the research study includes an analysis of the scientific literature on cooperation skills and their importance in children's development, as well as on games and their role in promoting the development of preschool children, based on the knowledge of pedagogues, psychologists and philosophers. The empirical part of the study specific criteria were developed based on the National Education Content Center project no. 8.3.1.1/16/I/002 Competency approach in the curriculum to the guidelines for observing and evaluating children at the beginning of the empirical part, as well as traditional games of the Latvian people were included in the pedagogical process, repeated observation and evaluation of children at the end of the empirical study, analysis of the obtained results. Based on the observation method and the activities of the pedagogical trial, the results obtained at the end of the empirical study made it possible to make sure that the initially put forward hypothesis has been confirmed: children's cooperation skills will be improved if, within the framework of the pedagogical learning process, traditional games of the Latvian people, corresponding to the needs and skills of the specific children, are included the rules of which already provide for cooperation. Keywords: cooperation, collaborative skills, cooperation skills, Latvian traditional games. Qualification paper consists of 50 pages, including 1 table, 6 diagrams, 3 attachments, 50 sources were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectsadarbība
dc.subjectrotaļas
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectnovērošana
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju pilnveide latviešu tautas tradicionālajās rotaļās
dc.title.alternativeCooperation skill improvement in the oldest preschool children through Latvian traditional game
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record