Bērna attīstības sensitīvais periods - trešā dzīves gada krīze, izpausmes un metodes tās sekmīgai pārvarēšanai
Autor
Kromāne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs: “Bērna attīstības sensitīvais periods – trešā dzīves gada krīze, izpausmes un metodes tās sekmīgai pārvarēšanai”. Darba autore: Anita Kromāne Darba mērķis: analizēt un izpētīt bērnu trešā dzīves gada krīzes izpausmes un iemeslus balstoties uz teorētiskajiem psiholoģijas un pedagoģijas zinātniskajiem materiāliem, praktiski izzināt metodes, kuras veicina pozitīvu krīzes posma pārvarēšanu bērniem. Pētījuma saturs un rezultātu apraksts: darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Pētījumā pirmajā daļā, tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā zinātniskā literatūra, tika apkopota informācija par bērna attīstības likumsakarībām, emocionālo attīstību, kā arī informācija par bērna trešā dzīves gada krīzi un raksturotas tās izpausmes. Empīriskais pētījums tika veikts pirmsskolas izglītības iestādē “X”, ar mērķi izzināt bērnu vecāku viedokli un zināšanas par trešā dzīves gada krīzes periodu. Empīriskā pētījuma noslēgumā tika apkopotas metodes, kas sekmē bērna trešā dzīves gada krīzes posma pārvarēšanu, balsoties uz pedagoģiskajiem un psiholoģiskajiem zinātniskajiem materiāliem un vecāku pieredzi, kas pētījumam piešķir praktisku nozīmi. Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lpp. Attēlu skaits: 11 attēli Tabulu skaits: 3 tabulas Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 30 literatūras avoti Pielikumu skaits: 1 pielikums Atslēgas vārdi: krīzes periods, bērna attīstība, emocijas, izpausmes, metodes, vecāki. Qualification work: "Sensitive period of child development - the crisis of the third year of life, its manifestations and methods for successfully overcoming it". Author of the work: Anita Kromāne The purpose of the work: is to analyze and explore manifestations of the three years old children's crises in their lives and caused based causes on the theoretical scientific materials of psychology and pedagogy, to practically learn the methods that contribute to overcoming the negative crisis phase of children. Research content and description of results: the work consists of two parts - theoretical and empirical. In the first part of the work, pedagogical and psychological scientific literature was analyzed. Information was collected about the regularities of the child's development, and emotional development, as well as the crisis of the three years old child's life and its manifestations, were characterized. The empirical study was conducted in the preschool educational institution "X", with the aim of finding out the opinion and knowledge of parents of children about the crisis period of the three years old of life. At the end of the empirical study, the methods that contribute to overcoming the crisis stage of the third year of the child's life were summarized, based on the pedagogical and psychological scientific materials and the experience of parents, which gives the study practical importance. The capacity of qualification work: 38 pages. Number of images: 11 images Number of tables: 3 tables Number of items in the bibliographic list: 30 literature sources Number of attachments: 1 attachment Keywords: crisis period, child development, emotions, expressions, methods, parents.