3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošana mācību vidē pirmsskolā
Author
Līcīte, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Agnese Līcīte Kvalifikācijas darba tēma: 3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošana mācību vidē pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski vērtēt dažādus pedagoģiskos paņēmienu izmantošanas iespējas 3-4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Vai ieviešot pirmsskolā dažādas rotaļu nodarbības un vingrinājumus, bērniem tiek sekmētas pašapkalpošanās prasmes? Darba teorētiskajā daļā tiek analizēts, kas ir pašapkalpošanās prasmes un kādi ir to kritēriji, kā arī mācību vide pirmsskolas, lai veicinātu pašapkalpošanās prasmes un kā veicināt pašapkalpošanās prasmes pirmsskolā. Empīriskajā daļā autore praktiski veic novērojumus bērna pašapkalpošanās prasmēs, kur izvirzīti dažādi kritēriji, lai veiktu analīzi par bērna pašapkalpošanās prasmēm. Pētījumā secināts, ka veicot dažādas rotaļas ikdienā, bērnu pašapkalpošanās prasmes daudz labāk attīstās un tika rekomendētas dažādas rotaļas. Pētījuma laikā arī tika izveidota anketa un apkopotā rezultātā aprakstīts, ko respondenti atbildējuši par to, kā viņiem liekas, kādas ir bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pēc secinājuma, tika apstiprināta izvirzītais pētījuma jautājums. Darba saturs: Darbs sastāv no 32 lapām, 2 tabulām, 6 attēliem, 29 izmantotajiem literatūras avotiem un 2 pielikuma. Pielikumā: izmantotās anketas paraugs. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, rotaļas, pirmsskola. Author Agnese Līcīte Theme of the Qualification Paper: 3 -4 years old child self- service skills development in learning environment in a preschool Aim of the research: The theoretically find out and practically use various pedagogical techniques for promoting self-service skills of 3-4 years old children in preschool. Research question: By introducing various games and exercises in preschool, do children’s self-service skills are promoted? In theoretical part: It is analyzed what self-service skills are and what their critea are, as well as the learning environment in preschool and how to promote self-service skills in preschool. In empirical part: The author made practical observations of the child’s self-service skills, where various critea are set to alayze the child’s self-service skills. The study concluded that children’s self-service skills develop much better by playing different games on a daily basis, and there were different games that was recommended for teachers. During the research, pooling was also created and the collected results described what respondents answered about how they think their children’s self-service skills are. After the concusion, the proposed hypothesis was confirmed. Paper content: The work consist of 32 pages, 2 tables, 6 pictures, 29 references,2 appdendix. Appendix: Sample of pool that was made. Keywords: Self-service skills, games, preschool.