Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligita
dc.contributor.authorZahnika, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:48Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91527
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62219
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: 4 – 5 gadīgu bērnu muzikālās domāšanas veicināšana rotaļnodarbībās. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un empīriski noteikt 4-5 gadīgu bērnu muzikālās domāšanas veicināšanas iespējas muzikālajās rotaļās pedagoģiskajā procesā pirmssskolā. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā. metodiskā un psiholoģiskā literatūra par domāšanu un domāšanas veidiem, muzikālo domāšanu kā vienu no muzikalitātes komponentēm, muzikālās domāšanas attīstīšanas iespējām, izmantojot muzikālās rotaļas pedagoģiskajā procesā, kā arī pētītas 4 – 5 gadīgu bērnu izziņas procesu attīstības īpatnības. Darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums. Pētījums tika veikts divos posmos: pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un pedagoģiskā novērošana. Pētījumā tika izmantotas divas pētījuma metodes: pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pētījumā tika iekļauti desmit 4 – 5 gadīgi bērni. Tika izstrādāti kritēriji muzikālās domāšanas attīstības līmeņa novērtēšanai. Muzikālās domāšanas attīstības līmeņa noteikšana tika veikta, vērojot bērna darbību muzikālajās rotaļās. Pētījuma rezultāti liecina, ka izvirzītais pētījuma mērķis tika sasniegts: pārbaudīta muzikālo rotaļu efektivitāte 4 – 5 gadīgu bērnu muzikālās domāšanas attīstīšanā un noteikta muzikālās rotaļas pozitīvā ietekme uz 4 – 5 gadīgu bērnu muzikālās domāšanas attīstību. Atslēgas vārdi: izziņas procesi, domāšana, muzikālā domāšana, muzikalitāte, attīstība, muzikālās rotaļas, pedagoģiskais process. Kvalifikācijas darba apjoms: 36.lpp., 10. attēli, 2. tabulas, 3 pielikumi, analizēti 35 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of Qualification thesis: Promotion of musical thinking of 4 – 5 year – old children in ply lessons. The aim of the thesis: to theoretically find out and empirically determine the promotion opportunities of the musical thinking for 4-5-year-old children in musical play. The thesis consists of 2 parts: theoretical and empirical. In the theoretical part, the pedagogical, methodical and psychological literature on thinking, kinds of thinking, musical thinking as one of the musical competences, the development of musical thinking, using musical games in pedagogical process, was analyzed. Also, the development of cognitive processes for 4-5-year-old children was researched. In the empirical part, research was done. The research was done in two parts: the initial pedagogical observation, practical pedagogical action. In the research, two research methods were used: pedagogical observation and pedagogical trial action. Ten 4-5-year-old children participated in the research. To evaluate the level of the development of musical thinking, the criteria were made. The evaluation of the level of musical thinking was performed by observing children during musical games. The results of the research show that the thesis aim was achieved: the effectiveness of musical games for developing 4-5-year-old children musical thinking was verified and the positive effect on the musical thinking of 4-5-year-old-children was determined. Key words: cognitive processes, thinking, musical thinking, musicality, development, musical games, pedagogical process. The volume of qualification thesis: 36 pages, 10 images, 2 tables, 3 appendixes, 35 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectizziņas procesi
dc.subjectdomāšana
dc.subjectmuzikālā domāšana
dc.subjectmuzikalitāte
dc.subjectattīstība
dc.title4-5 gadīgu bērnu muzikālās domāšanas veicināšana rotaļnodarbībās
dc.title.alternativePromotion of musical thinking of 4-5 year- old children in play lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record