Show simple item record

dc.contributor.advisorJofe-Bordjakovska, Alina
dc.contributor.authorBobrovska, Ilva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:48Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91531
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62222
dc.description.abstractDarba autore par sava kvalifikācijas darba tēmu ir izvēlējusies “Digitālās pratības sekmēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā pirmsskolā 5 -7 gadus veciem bērniem” kā aktuālu tēmu, jo mūsdienās digitālās tehnoloģijas attīstās ļoti strauji. To attīstību ietekmē gan globalizācija, gan epidemioloģiskā situācija pasaulē. Arī izglītības procesā digitālās tehnoloģijas izmanto ar vien vairāk- jaunu vielu apgūšanai, komunicēšanai. Arī Covid-19 pandēmija paātrināja digitalizācijas procesu vairākas nozarēs, tai skaitā, izglītības jomā. Digitālām tehnoloģijām ir milzīgs potenciāls. Skolotāja loma izglītības digitalizācijas procesā ir ļoti svarīga. Biežāk izmantojot digitālos mācību līdzekļus tiek sasniegti labāki rezultāti arī mācībās. Digitālās tehnoloģijas ļauj skolotājam ātri un efektīvi sasniegt vēlamos rezultātus, kuru rezultātā uzlabojas izglītības kvalitāte un sabiedrības veselība. Pētījuma mērķis: izpētīt, kādus digitālos rīkus un digitālās vides iespējas varētu izmantot kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā jomā pirmsskolā apguvei, lai veicinātu caurviju prasmes - digitālā pratība attīstību. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, rezultātu ieteikumiem un secinājumu daļas. Darba pirmo nodaļu veido teorija, savukārt darba otrajā nodaļā tiek aprakstīts veiktais empīriskais pētījums – pedagoģiskie novērojumi. Pamatojoties uz iegūto informāciju ir izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi. Darba rezultātā darba autore secināja, ka digitālās tehnoloģijas ir jāpielāgo konkrētajam bērna vecumam un vajadzībām, prasmēm un attīstības līmenim. Tās jāizmanto samērīgi, nekaitējot bērna veselībai vai nepareizai informācijas uztverei. Digitālie rīki jālieto tā, lai bērns sekmētu savu sasniedzamo rezultātu līmeni ikvienā jomā. Atslēgvārdi: bērns, digitālās tehnoloģijas, kultūra un pašizpausmes mākslā joma.
dc.description.abstractThe author of the thesis has chosen "Promoting digital literacy in the field of cultural understanding and self-expression in the field of education for 5-7-year-old children in preschool" as the topic of her qualification thesis, because nowadays digital technologies are developing very rapidly. Their development is influenced by both globalization and the epidemiological situation in the world. Also in the educational process, digital technologies are used more than anything else - for learning and communicating new things. The Covid-19 pandemic also accelerated the digitization process in several sectors, including education. Digital technology has enormous potential. The role of the teacher in the process of digitization of education is very important. More frequent use of digital learning tools leads to better results in learning as well. Digital technologies allow the teacher to quickly and efficiently achieve the desired results, which, as a result, improve the quality of education and public health. The purpose of the study: to investigate what digital tools and possibilities of the digital environment could be used in the field of cultural understanding and self-expression in art for preschool learning, in order to promote the development of cross-cutting skills - digital literacy. The work consists of an introduction, two chapters, results and conclusions. The first chapter of the work consist of theory, while the second chapter of the work describes the conducted empirical research - survey and observations. Based on the obtained information, conclusions have been drawn and proposals put forward. As a result of the work, the author concluded that,it is best to adapt digital technologies to the specific age and needs of the child, so that digital technologies are used in a proportionate way. Keywords: child, self-expression, digital technologies, culture  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectbērns
dc.subjectdigitālās tehnoloģijas
dc.subjectkultūra un pašizpausmes mākslā joma
dc.subjectdigitālā pratība
dc.titleDigitālās pratības sekmēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā pirmsskolā 5 - 7 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePromoting of digital literacy in the arts of cultural awareness and self-expression in pre-school teaching children aged 5-7
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record