Didaktisko spēļu izmantošana 5 - 6 gadus vecu bērnu vārdu krājuma attīstīšanā
Autor
Orlovska, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu - Didaktisko spēļu izmantošana 5 - 6 gadus vecu bērnu vārdu krājuma attīstīšanā. Darbs sastāv no 30 lappusēm, 3 nodaļām, 4 apakšnodaļām, 11 attēliem, 3 tabulām un 25 literatūras avotiem. Kvalifikācijas darba mērķis izpētīt teorētiski pieejamos materiālus par didaktisko spēļu izmantošanu vārdu krājuma attīstīšanai bērniem vecumā no 5 līdz 6 gadiem un veikt 5 – 6 gadus vecu bērnu vārdu krājuma izpēti un veikt apkopoto datu analīzi. Pētījuma hipotēze - 5 – 6 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanos tieši ietekmē didaktisko spēļu pielietošana ikdienā. Pētījuma uzdevumi teorētiskajā daļā bija literatūras analīze par didaktisko spēļu izmantošanu, 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums veseluma skatījumā, didaktisko spēļu nozīme bērna runas attīstībā, didaktisko spēļu ietekme uz vārdu krājuma paplašināšanu. Empīriskajā daļā tika noteikts esošais vārdu krājumu vecākajā pirmsskolas grupā, tika veikts pētījums par didaktisko spēļu ietekmi uz vārdu krājuma paplašināšanos. Pētījuma noslēgumā tika apkopoti un analizēti pētījumā iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi: didaktiskās spēles, vārdu krājums, valodas paplašināšana. The qualification work was developed on the topic - Didactic games a 5 - 6 year old child's vocabulary developing. The work consists of 30 pages, 3 chapters, 4 subsections, 11 images, 3 tables and 25 literature sources. The purpose of the qualification work is to study the theoretically available materials on the use of didactic games for the development of vocabulary for children aged 5-6 years and to conduct a study of the vocabulary of 5-6-year-old children and analyze the collected data. Research hypothesis - the expansion of the vocabulary of 5-6-year-old children is directly influenced by the use of didactic games in everyday life. The tasks of the research in the theoretical part were the analysis of the literature on the use of didactic games, the characteristics of the development of 5-6-year-old children from a holistic perspective, the importance of didactic games in the development of the child's speech, the impact of didactic games on vocabulary expansion. In the empirical part, the existing vocabulary in the older preschool group was determined, a study was conducted on the effect of didactic games on vocabulary expansion. At the end of the study, the results obtained in the study were summarized and analyzed. Key words: didactic games, vocabulary, language expansion.