Didaktiskās spēles izmantošana matemātikā vispārīgo prasmju attīstībai
Автор
Krūmiņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma – Didaktiskās spēles izmantošana matemātikā vispārīgo prasmju attīstībai. Darba autore: Evija Krūmiņa Darba vadītājs: Mag.paed. Jana Buboviča Pētījuma mērķis – izpētīt pirmsskolas vecuma bērniem matemātisko priekšstatu sekmēšanu didaktiskās spēlēs. Darbs sastāv no divām daļām: Teorētiskās daļas, kurā tiek apskatītas 5-6 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnības. Teorētiskajā daļā tika izpētītas vadlīnijas atbilstoši 5-6 gadus veciem bērniem. Kā arī sasniedzamos rezultātus matemātikas blokos. Izpētītas didaktiskās spēles īpašības un tās iedalījums. Empīriskajā daļā ir aprakstītas pētījuma metodes, pētāmo bērnu raksturojums pirms un pēc didaktiskās spēles izmantošanas. Kā arī aprakstītas didaktiskās spēles, kas veicina 5-6 gadus vecu bērnu izpratni par skaitli un ciparu, par ģeometriskajām figūrām, kā arī priekšmetu salīdzināšanu. Izveidota diagramma, kas attēlo, ka apstiprinās hipotēze, ka didaktiskās spēles sekmē bērnu matemātiskos priekšstatus. Darba apjoms: 30.lpp. Darbā izmantotas 24.lpp, tabulas 4, attēli, 2, pielikumi 2lpp, literatūras avoti 2lpp. Atslēgas vārdi: matemātika, didaktiskās spēles, vispārīgo prasmju attīstība The topic of the qualification work - Using didactic games in mathematics for the development of general skills. Author of the work: Evija Krūmiņa The work to manage: Mag.paed. Jana Buboviča The purpose of the study is to investigate the promotion of mathematical concepts in preschool children in didactic games. The work consists of two parts: The theoretical part, which examines the peculiarities of the development of 5-6-year-old children. In the theoretical part, the guidelines for 5-6-yearold children were studied. As well as the achievable results in the math blocks. The characteristics of the didactic game and its classification are studied. The empirical part describes the research methods, the characteristics of the studied children before and after using the didactic game. Didactic games are also described, which promote the understanding of 5-6- year-old children about number and number, about geometric figures, as well as comparing objects. A diagram has been created that shows that the hypothesis that didactic games contribute to children's mathematical concepts will be confirmed. Work included: 30 pages the work uses 24 pages, tables 4, images 2, attachments 2 pages, literature sources 2 pages. Keywords: mathematics, didactic games, development of general skills.