2-3 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās
Author
Rebiža, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Inga Rebiža Darba tēma: 2-3 gadīgu bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās. Darba vadītāja: Ilze Briška Pētījuma mērķis: Pētīt 2 – 3 gadu vecuma bērnu radošuma attīstību vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt radošās darbības attīstību 2 – 3 gadu vecumā. 2.Noskaidrot, vai dažādi materiāli veicina radošo iztēli un domāšanu. 3.Analizēt pedagoga lomu radošās darbības veicināšanā. 4.Empīriski pētīt bērnu radošās darbības izpausmes vizuālās mākslas nodarbībās ar dažādu materiālu un tehniku izmantošanu. Teorētiskā daļā tiek analizētas atziņas par radošās darbības veicināšanu vizuālajā mākslā 2 – 3 gadu vecumā. Teorētisko bāzi ieguva no I. Anspaks, R. Fišers, V. Golubina, B. Frīdenberga, V. Hibnere un citu autoru grāmatām. Empīriskajā daļā tiek pētītas bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās ar dažādu materiālu un tehniku izmantošanu. Darba saturs: kvalifikācijas darbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, satura rādītāja, ievada, 1 teorētiskās nodaļas un 4 apakšnodaļām, 1 empīriskās nodaļas un 3 apakšnodaļām, secinājumiem, pielikumiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 31 lpp, 7 tabulas, literatūras un avotu saraksts sastāv no 16 vienībām. Atslēgas vārdi: radošā darbība, radošums, vizuālā māksla, radošā iztēle. Author of the work: Inga Rebiža Qualification work theme: Opportunities to stimulate the creativity of 2-3 year olds in visual arts activities Work supervisor: Ilze Briška Aim of the study: To study the development of creativity in children aged 2-3 years in visual arts classes. Objectives of the study: 1.To study and analyse the development of creativity at the age of 2-3 years. 2.Find out whether different learning materials stimulate creative imagination and thinking. 3.Analyse the role of the teacher in encouraging creativity. 4.Empirically explore children's creative expressions in visual art lessons using a variety of materials and techniques. The theoretical part analyses the findings on the stimulation of creativity in visual arts at the age of 2-3 years. The theoretical basis was obtained from books by I. Anspaks, R. Fischer, V. Golubina, B. Friedenberg, V. Hibner and other authors. The empirical part explores the possibilities of stimulating children's creativity in visual art classes using different materials and techniques. Content of the thesis: the thesis consists of a title page, annotation in Latvian and English, table of contents, introduction, 1 theoretical chapter and 4 subchapters, 1 empirical chapter and 3 subchapters, conclusions, appendices. Volume of qualifying work: 31 pages, 7 tables, list of references and sources consisting of 16 items. Keywords: creative activity, creativity, visual art, creative imagination.