Veselīga dzīvesveida un fiziskās aktivitātes veicināšana 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Lukjanska, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Veselīga dzīvesveida un fiziskās aktivitātes veicināšana 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētnieciskais jautājums: Kādas ir pirmsskolas izglītības pedagogu iespējas īstenot rotaļnodarbības un pasākumus, kā arī sadarboties ar vecākiem, lai sekmētu bērnu veselīga dzīvesveida paradumu veidošanos? Darba mērķis ir, noskaidrot kā iespējams sekmēt 3 – 4 gadus vecu bērnu izpratni un prasmes veselīga dzīvesveida un fiziskās aktivitātes apguvi pirmsskolas izglītības iestādē un ikdienā. Veselīgs dzīvesveids un fiziskā aktivitāte ir viens no svarīgākiem dzīves nosacījumiem labai veselībai, emocionālam stāvoklim, garīgai labsajūtai un dzīves kvalitātei. Vecākiem un pieaugušiem jau no mazotnes jākļūst bērniem par labu piemēru un par labu skolotāju ikdienā, jāsekmē pozitīvas attieksmes veidošanos lai bērnos veidotos ieradums par veselīga dzīvesveida un fiziskās aktivitātes nozīmi. Kvalifikācijas darba teoretiskā daļā, tika analizēta teorētiska un metodiskā literatūra par veselīgo dzīvesveidu un fizisko aktivitāti 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, vecāku un pedagogu līdzdalība veselīga dzīvesveida sekmēšanai, aprakstītas bērnu attīstības likumsakarības 2. pirmsskolas izglītības vecumposma, pirmsskolas izglītības iestādes uzdevumi, plānotie sasniedzamie rezultāti veselīga dzīvesveida sekmēšanai, integrētu rotaļnodarbību veidošana veselības un fiziskās aktivitātes ietvaros. Empīriskā daļā tika veikti pedagoģiskie novērojumi par bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes sekmēšanu, aptaujāti vecāki un veikta aptaujas analīze un izstrādāti secinājumi, izstrādāta un realizēta pedagoģiskā darbība veselīga dzīvesveida izpratnes/prasmju sekmēšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem. Darba apjoms: Ievads, 3 nodaļas, 4 apakšnodaļas, 10 attēli, 3 tabulas, 12 diagrammas, secinājumi, izmantotā literatūra un avoti – 35 vienības, 1 pielikums. Atslēgvārdi: fiziskā aktivitāte, pirmsskolas izglītības iestāde, 3-4 gadi bērni, veselīgs dzīvesveids. Qualification thesis title: Promoting a healthy lifestyle and physical activity for 3 – 4 – years olds in preschool education. Research question: What are the opportunities for preschool teachers to implement play activities and events and to collaborate with parents to promote a healthy lifestyle for children? This thesis aims to investigate how to promote 3 – 4 – years – old children’s awareness and skills in a healthy lifestyle and physical activity in preschool and daily life. A healthy lifestyle and physical activity are among the most important conditions for good health, emotional well – being, mental well – being and quality of life. Parents and adults must set a good example for children from an early age and be good teachers in their daily life, encouraging positive attitudes so that children develop a habit of healthy living and physical activity. The theoretical part of the qualification work analyzed theoretical and methodological literature on healthy lifestyle and physical activity for 3-4-year-old children in preschool educational institutions, participation of parents and teachers in promoting a healthy lifestyle, described child development regularities in the 2nd preschool educational age, tasks of pre-school educational institution, planned achievable results for promoting a healthy lifestyle, development of integrated playgroup activities within health and physical activity. In the empirical part, pedagogical research on promoting children's healthy lifestyle awareness was conducted, parents were surveyed, the survey was analyzed, conclusions were drawn, and pedagogical activities for promoting healthy lifestyle awareness/skills in 3-4-year-old children were developed and implemented. Workload: Introduction, 3 chapters, 4 subchapters, 10 pictures, 3 tables, 12 diagrams, conclusions, 35 literature and sources, 1 appendix. Keywords: physical activity, preschool, 3-4 years old children, healthy lifestyle.