• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vēcaku un pedagogu sadarbības pilnveide pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-91593-Zujeva_Julija_jz20002.pdf (1.355Mb)
Author
Zujeva, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Porozovs, Juris
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba “Vecāku un pedagogu sadarbības pilnveide pirmsskolas izglītības iestādē” mērķis ir izpētīt vecāku un pedagogu sadarbības pilnveidi pirmskolas izglītības iestādē. Ir nepieciešams gan izpētīt sadarbības procesu, gan noteikt netradicionālas darba formas ar vecākiem, tas ļaus paaugstināt vecāku aktivitāti un ieinteresētību izglītības iestādes dzīvē, mācību procesā, bērna audzināšanā, novērtēšanā, attīstībā. Pētījuma empīriskajā daļā noskaidrotas vecāku un pirmsskolas izglītības iestādes pedagogu sadarbības metodes un organizēšanas iespējas. Darba praktiskajā daļā iegūti un analizēti pirmsskolas izglītības pedagogu un vecāku anketēšanas rezultāti. Analizēti interviju dati par iestāžu pedagogu un vecāku sadarbības pilnveides iespējām pirmsskolas izglītības iestādē. Darba noslēgumā izveidoti ieteikumi pirmsskolas izglītības pedagogiem un vecākiem un sniegti galvenie pētījuma secinājumi, balstoties uz izvirzītajiem uzdevumiem, mērķim un pētījuma jautājumam.
 
The topic of the master's thesis “Cooperation improvement between parents and teachers in a pre-school educational institution” is to study the process of cooperation with parents, which is necessary to increase parental activity by participating in the life and atmosphere of a pre-school institution. The empirical part of the research clarifies the methods of cooperation and organization of cooperation between parents and teachers of pre-school education institutions. In the practical part of the work, the results of the survey of pre-school education teachers and parents have been obtained and analyzed. Interview data on the possibilities of improving cooperation between teachers and parents in a pre-school educational institution have been analyzed. At the end of the work, recommendations for pre-school teachers and parents have been developed and the main conclusions of the study are provided on the basis of the objectives, target and study issue.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62257
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV