5 – 6 gadus vecu bērnu individuālo spēju un prasmju pilnveides nodrošināšana diferencētā mācību procesā
Author
Priede, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Zane Priede Pētījuma tēma: 5 – 6 gadus vecu bērnu individuālo spēju un prasmju pilnveides nodrošināšana diferencētā mācību procesā. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt 5-6 gadīgu bērnu individuālo spēju un prasmju pilnveidi nodrošinoša mācību procesa organizācijas nosacījumus. Pētījuma teorētiskajā daļā ir izstrādāti bērnu spēju un prasmju noteikšanas kritēriji un rādītāji, kā arī tiek pētīts mācību process pirmsskolā un tā galvenie komponenti no diferenciācijas iespēju skatījuma. Praktiskajā daļā tiek veikta bērnu spēju un prasmju novērošana pēc izvirzītajiem kritērijiem. Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības laikā pirmsskolas mācību procesā tiek realizēti diferencēšans priekšnoteikumi. Anketēšanas rezultāti apstiprina, ka pedagogi ikdienas mācību procesā izmanto diferencēšanas paņēmienus bērnu individuālo spēju un prasmju attīstībai. Atslēgas vārdi: pirmsskolas mācību process, diferencēšana, spējas un prasmes. Darba apjoms: 35 lpp, 8 tabulas, 7 attēli, 30 literatūras avoti, 6 pielikumi. Author of the work: Zane Priede The topic of the research work: Ensuring the improvement of individual abilities and skills of 5-6 year old children in a differentiated learning process. The aim of the research work: theoretical analysis and practical testing of the conditions for the organisation of the training process providing for the individual abilities and skills of 5-6 year olds. The theoretical part of the study has developed criteria and indicators for measuring children's abilities and skills. The pre-school teaching process and its main components from the perspective of differentiation are being studied. In the practical part, monitoring of the capabilities and skills of children is performed on the basis of the criteria. The pedagogical pilot works in the pre-school process to implement the conditions for differential training. The results of testing confirm that teachers use differentiation techniques for the development of children's individual abilities and skills in the day-to-day learning process. The key words: pre-school learning process, differentiation, abilities and skills The amount of research work: 35 pages, 30 bibliography resources, 8 tables, 7 pictures.