Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorAntipenkova, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:55Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91604
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62264
dc.description.abstractAutore: Irina Antipenkova, darba vadītāja: Dr. paed. Inga Stangaine Kvalifikācijas darbs “Bērnu kritiskās domāšanas sekmēšana dienas ritā pirmsskolas izglītības 2.posmā” izstrādāts ar mērķi teorētiski izpētīt un empīriski pamatot kritiskās domāšanas sekmēšanas iespējas pirmsskolas 2.posmā dienas ritā. Pētījums sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem. Pirmajā nodaļā analizēti kritiskās domāšanas teorētiskie aspekti, sniegts vecumposma raksturojums pētījuma kontekstā, balstoties uz skola2030 metodiskajām izstrādēm noteikti kritēriji, kas būtu izmantojami empīriskajā daļā. Aplūkoti iespējamie paņēmieni, kas izmantojami kritiskās domāšanas sekmēšanai. Otrajā nodaļā apkopots pārskats par veikto empīrisko pētījumu, raksturoti izmantotie darba paņēmieni dienas ritā kritiskās domāšanas sekmēšanai. Aplūkotas atsevišķas kritiskās domāšanas attīstīšanas tehnoloģijas. Noslēgumā sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu “Kādi paņēmieni ir izmantojami dienas ritā, lai sekmētu kritiskās domāšanas attīstību 4-5 gadus veciem bērniem?”, kā arī izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp., 5 attēli, 3 tabulas, 44 izmantoti literatūras avoti, pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, taksonomija, pedagoģiskais process pirmsskolā, 2. vecumsposms
dc.description.abstractThe supervisor of the qualification work is Dr.paed., docent Inga Stangaine, the author is Irina Antipenkova. The qualification paper “Promoting children’s critical thinking during the day in preschool education stage 2”is to explore theoretically and substantiate empirically the opportunities of promoting critical thinking in the 2nd stage of preschool education. The study consists of an introduction, two chapters, conclusions. The first chapter analyzes the theoretical aspects of critical thinking, provides a description of the age stage in the context of the study, based on the criteria determinated for the methodological developments of skola2030, which should be used in the empirical part. Possible techniques used to promote critical thinking are discussed. The second chapter summarizes the owerview of the conducted empirical research, describes the working methods used during the day to promote critical thinking. Some technologies for developing critical thinking are considered, including Bloom’s taxonomy. In conclusion, the answer to the research question “What techniques can be used during the day to promote the development of critical thinking in 4-5-year-old children?”, as well as developed recomendations for preschool teachers. The volume of qualification work consist of 46 pages, 5 drawings, 3 tables, 4 attachments. Were used 44 literatures sources. Keywords: critical thinking, Bloom’s taxonomy, pedagogical process in preschool, 2nd age stage.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectKritiskā domāšana
dc.subjecttaksonomija
dc.subjectpedagoģiskais process pirmsskolā
dc.subject2. vecumposms
dc.titleBērnu kritiskās domāšanas sekmēšana dienas ritā pirmsskolas izglītības 2.posmā
dc.title.alternativePromoting children`s critical thinking during the day in pre-school education stage 2
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record