2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma sekmēšana rotaļās un sadzīves situācijās
Author
Bredika, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Iveta Bredika Darba nosaukums: 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma sekmēšana rotaļās un sadzīves situācijās. Darba mērķis: noskaidrot 2-3 vecu bērnu vārdu krājumu un izzināt pedagoģiskā darba nosacījumus rotaļu un sadzīves situāciju sekmīgai organizēšanai. Vērtējot pētāmo bērnu rezultātus pirms un pēc pētījuma, pētāmie bērni kopumā 4,5 mēnešu laikā ir apguvuši vārdu krājumu par 15,0%. Ņemot vērā nelielo pētījuma periodu, var teikt, ka pētījumā iekļauto bērnu rezultāti ir uzlabojušies. Pētījuma laikā tika atklāts, ka bērniem vislabāk patīk darboties praktiski, nevis komunicēt ar citiem tikai sarunas veidā. Pētījumam ir divas daļas. Pirmajā daļā teorētiski tika analizētas psihologu, pedagogu un filozofu jaunākas atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma sekmēšanu rotaļās un sadzīves situācijās. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kurā tika izmantota pedagoģiskais novērojums un pārrunas. Darbs sastāv no: 33 lpp., 6 attēliem, 4 tabulām, 57 izmantotās literatūras un citiem avotiem un 1 pielikuma. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, 2-3 gadus veci bērni, rotaļas, sadzīves situācijas. Author: Iveta Bredika Title: Enhancing the vocabulary of 2–3-year-old children in play and domestic situations. Purpose of the work: To find out the vocabulary of 2–3-year-old children and find out the pedagogical working conditions for the successful organization of play and domestic situations. Evaluating the results of the studied children before and after the study, the studied children have learned vocabulary by 15.0 % in a total of 4.5 months. Taking into the account the short period of study, it can be said that the results of the five children are good. During the research it was discovered that the children are keener to work practically rather than communicating with others. Study has two parts. In the first part, psychologist, pedagogue, and philosopher latest quotes were theoretically analyzed about enhancing the vocabulary of 2–3-year-old children in play and domestic situations. In the second part, the survey itself was conducted, in which pedagogical observation and discussions were used. The work consists of : 33 pages, 6 images, 4 tables, 57 used literature and sources and 1 appendice. Keywords: vocabulary, 2–3-year-old children, play, domestic situations.