Droša vide 2-3 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā
Author
Rinkūne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Santas Rinkūnes kvalifikācijas darba “Droša vide 2-3 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā” mērķis ir izzināt drošas vides kritērijus 2-3 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi darba autore izzināja un analizēja pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par drošu vidi 2-3 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā, kā arī veica empīrisko pētījumu. Darbs sastāv no divām daļām un septiņām apakšnodaļām, teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā atspoguļots pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras un avotu izpētes analīze, veikts 2-3 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, kā arī izzināta 2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa organizācija. Darba empīriskajā daļā ir veikts praktiskais pētījums, kura laikā tika veikta pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un veikta pētījuma datu apstrāde un analīze. Darba noslēgumā tika veikti secinājumi. Pētījums tika veikts Ogres novada pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Pētījumā piedalījās 18 bērni. Kvalifikācijas darba apjoms 42 lpp. Darba izstrādē izmantoti 16 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: droša vide, adaptācijas process, 2-3 gadus veci bērni, pirmsskola. The purpose of Santas Rinkune's qualification work "Safe environment for 2-3-year-old children in the adaptation process" is to find out the criteria of a safe environment for 2-3-year-old children in the adaptation process. In order to achieve the set goal, the author of the work learned and analyzed the pedagogical and psychological literature about a safe environment for 2-3-year-old children in the adaptation process, as well as conducted an empirical study. The work consists of two parts and seven subsections, the theoretical part and the empirical part. In the theoretical part of the work, the analysis of pedagogical and psychological literature and source research is reflected, the pedagogical and psychological characteristics of 2-3-year-old children are performed, and the organization of the adaptation process of 2-3-year-old children is explored. In the empirical part of the work, a practical study was carried out, during which pedagogical observation, pedagogical trial activity and research data processing and analysis were carried out. At the end of the work, conclusions were made. The study was conducted in the preschool educational institution "X" of Ogre region. 18 children participated in the study. The scope of the qualification work is 42 pages. 16 literary sources were used in the development of the work. Key words: safe environment, adaptation process, 2-3 year old children, preschool.