Pašapkalpošanās prasmju attīstība bērnu patstāvīgajā darbībā pirmsskolas izglītības pirmajā posmā
Author
Kalnciema, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats - Pašapkalpošanās prasmju attīstība bērnu patstāvīgajā darbībā pirmsskolas izglītības pirmajā posmā Darba autore ir Veronika Kalnciema, darba vadītāja Dr.paed. Ilze Miķelsone. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā - pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze, kurās tiek aplūkotas bērna attīstības īpatnības pirmsskolas izglītības pirmajā posmā, akcentējot pašapkalpošanās prasmju attīstību ikdienā un raksturota to nozīme bērna personības attīstībā. Tiek piedāvātas iespējamās metodes un paņēmieni, pašapkalpošanās prasmju attīstībai patstāvīgajā darbībā. Empīriskajā daļā – autore veic pirmsskolas izglītības pirmā posma bērnu pašapkalpošanās prasmju izpēti dienas ritā, skaidro, kā izmantot dažādas metodes, kas veicina bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību patstāvīgajā darbībā. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, patstāvība, pirmsskolēns, personība. Qualification paper`s issue - Development of self-service skills during selfdependent activities within the first stage of preschool education Qualification paper`s author - Veronika Kalnciema, supervisor - Dr. paed. Ilze Miķelsone Research consists of 2 parts – theoretical and practical. Theoretical part – analyses of a pedagogical, psychological literature, where self service skills during self-dependent activities within the first stage of preschool education are accented with their great meaning in everyday development and their critical meaning towards development of their personalities. Looked for the best possible methods and ways, that improve self-service skill development during their self-dependent activities. Practical part – author has conducted research in development of self-service skills during self-dependent activities within their daily activities, explaining how different methods can support self-service skills during self-dependent activities. Key words: self-service skills, self-dependent, personality.