Lielās motorikas pilnveide runas attīstības veicināšanā trīs gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Trafimova, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāja: Anastasija Trafimova Kvalifikācijas darba nosaukums: Lielās motorikas pilnveide runas attīstības veicināšanā trīs gadus veciem bērniem pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt kā lielās motorikas pilnveide ietekmē valodas un runas attīstību trīs gadus veciem bērniem pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts un sadalīts pa nodaļām. Pirmā darba daļa ir ievads, kurā autore pamato darba tēmas aktualitāti, definē mērķi un jautājumu, izceļ pētījuma uzdevumus un metodes. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā pirmajā nodaļā darba autore veic teorētiskās literatūras apskatu par 3 gadus vecu bērnu psihisko un fizisko attīstību, kā arī valodas un runas attīstību. Otrajā nodaļā autore apskata lielās motorikas nozīmi bērnu vispārējā attīstībā, tās nozīmi runas un valodas attīstībā un lielās motorikas pilnveides iespējas. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums “Bērnu lielās motorikas pilnveide un runas attīstības veicināšana pielietojot kustību rotaļas pirmsskolas izglītības iestādē “X”.” Kvalifikācijas darba pētnieciskā daļa tika veikta neatklājot patieso izglītības iestādes nosaukumu, iesaistīto pedagoģisko personālu un bērnus. Ievērojot personas datu aizsardzību, pētījuma aprakstā bērnu vārdi mainīti. Pirmsskolas pedagogu aptauja bija anonīma. The author of the qualification work: Anastasija Trafimova The title of the qualification work: Improvement of gross motor skills in the promotion of speech development for three-year-old children in preschool. The aim of the qualification work is: To find out theoretically and practically investigate how the improvement of gross motor skills affects the development of language and speech in three-year-old children in preschool. The qualification work is developed and divided by departments. The first part of the work is an introduction, in which the author justifies the topicality of the topic of the work, defines the goal and question, highlights the tasks and methods of the research. In the theoretical part of the qualification work, in the first chapter, the author of the work conducts a review of the theoretical literature on the mental and physical development of 3-year-old children, as well as the development of language and speech. In the second chapter, the author examines the importance of gross motor skills in the general development of children, its importance in the development of speech and language, and the possibilities for improving gross motor skills. In the practical part of the qualification work empirical studies are carried out: “Improvement of children's gross motor skills and promotion of speech development using movement games in preschool educational institution "X".” The research part of the qualification work was carried out without revealing the true name of the educational institution, the involved teaching staff and the children. Children's names have been changed in the study description. The survey of preschool teachers was anonymous.