Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorLiepa, Sandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:58Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91631
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62286
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu “3.vecumposma bērna mākslinieciskās pieredzes sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba autore: Sandra Liepa Darba aktualitāte ir brīvdabas pedagoģijas integrēšana 3.vecumposma mācību saturā, sekmējot māksliniecisko pieredzi un veicinot bērnu ieinteresētību mācību procesā. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt, kā māksliniecisko darbību sekmēt āra nodarbībās. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizēta mākslinieciskā pieredze un tās sekmēšana, sniegts āra nodarbību teorētiskais pamatojums, 3.vecumposma vispārējs raksturojums un Kultūras izpratne un pašizpausme mākslā mācību jomas raksturojums pirmsskolā, skatot tādu autoru pētījumus kā V. Hibnere, D.Kalēja-Gasparoviča, I. Briška, G. Svence, J. Anspaks, B. Frīdenberga u.c.. Empīriskajā pētījumā, pamatojoties uz teorētisko analīzi, tika izvirzīti mākslinieciskās pieredzes attīstības kritēriji, aprakstītas septiņas āra nodarbības, analizēta un atspoguļota bērnu darbība nodarbību laikā. Atslēgas vārdi: āra nodarbības; vizuālā māksla; mākslinieciskā darbība; radošums; pirmsskolas vecumposms;. Kvalifikācijas darba apjoms: 58 lpp., 7 attēli, 11 tabulas, 7 pielikumi, 19 literatūras avoti.
dc.description.abstractThis qualification paper studies the subject ‘Promoting the artistic experience of children of the 3rd age group during outdoor classes in preschool’. Author of the qualification paper: Sandra Liepa Relevance of the paper’s subject is substantiated by integration of outdoor pedagogy into the curriculum for children of the 3rd age group in order to promote artistic experience and encourage children’s interest for the learning process. The aim of the research is to study theory materials and explore practically how to promote artistic activities during outdoor classes. The research consists of two parts—theory study and empirical research. Taking into account the research of different authors including V. Hibnere, D. Kalēja-Gasparoviča, I. Briška, G. Svence, J. Anspaks, B. Frīdenberga, etc. the theoretical part deals with the analysis of artistic experience and its promotion, theoretical basis for holding the outdoor classes, general description of the 3rd age group and its cultural understanding and self-expression in art, and characteristics of the field of study in preschool. Taking into account the theory analysis, the part of the empirical study sets criteria for the development of the artistic experience, describes seven outdoor classes, analyses and reflects children’s activities during classes. Keywords: outdoor classes; visual arts; artistic activity; creativity; preschool age group. Scope of qualification paper: 58 pages, 7 figures, 11 tables, 7 appendices, 19 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectmākslinieciskā darbība
dc.subjectradošums
dc.subjectpirmsskolas vecumposms
dc.title3.vecumposma bērnu mākslinieciskās pieredzes sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the Artistic Experience of 5-7 Years Old Children in Outdoor Classes in Preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record