Pašvadīta mācīšanās mūzikas stundās sākumskolas skolēnu emocionālai labizjūtai
Author
Šrenka, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Pašvadīta mācīšanās mūzikas stundās sākumskolas skolēnu emocionālai labizjūtai”. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, teorētiski analizēt un empīriski noteikt skolēnu emocionālo labizjūtu pašvadītā mūzikas stundā sākumskolā. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par labizjūtas jēdzienu, skolēnu emocionālo labizjūtu, pašvadītu mācīšanos un mūzikas mācīšanu un mācīšanos sākumskolā. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikts Rīgas pašvaldības skolā “X”, kurā tika veikta skolēnu anketēšana pirms un pēc pētījuma un pedagoģiskā novērošana astoņu stundu garumā. Pētījumā piedalījās 51 skolēns vecumposmā no deviņiem līdz desmit gadiem. Skolēnu emocionālās labizjūtas mērīšanai tika izveidota anketa ar divpadsmit apgalvojumiem. Anketas veidošanā tika izmantota Noubls un Makgrasa (Noble & McGrath, 2015) PROSPER modeļa trīs skalas. Darba autore atklāja, ka emocionālā labizjūta ir tikai viena daļa no kopējās labizjūtas sastāvdaļām. Emocionālo labizjūtu ietekmē arī pozitīvisms, iesaiste mācību darbā, sadarbība ar klasesbiedriem, kā arī attiecības ģimenē, ar klasesbiedriem un skolotājiem. Empīriskās daļas beigās tika sniegti ieteikumi, kas noderēs mūzikas skolotājiem. Datu apstrādes metodei tika izmantota SPSS PASW Statistics 26 programma. Darbs sastāv no 77 lappuses, 12 pielikumiem, 7 tabulām, 3 attēliem, 90 bibliogrāfijas nosaukumiem. The subject of master's work is self-regulated learning in music lessons for the emotional wellbeing of primary school students. The aim of the study was to clarify, theoretically analyse and empirically determine the emotional well-being of students in a selfregulated music lesson in primary school. The paper consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part of the work analysed literature on the concept of well-being, the emotional well-being of students, self-regulated learning and teaching music and learning in primary school. The empirical part of the research was carried out in the Riga municipal school "X", where students were surveyed before and after the research and pedagogical observation was carried out for eight hours. 51 children participated in the study, nine and ten years of age. A questionnaire with twelve statements was created to measure students' emotional well-being. The three scales of the PROSPER model by Noble and McGrath (Noble & McGrath, 2015) were used in creating the questionnaire. The author of the paper discovered that emotional wellbeing is only one part of the components of overall well-being. Emotional well-being is also influenced by positivity, involvement in learning, cooperation with classmates, as well as relationships with family, classmates and teachers. At the end of the empirical part, recommendations were given that will be useful for music teachers. SPSS PASW Statistics 26 program was used for the data processing method. The work consists of 77 pages, 12 appendices, 7 tables, 3 images, 90 bibliography titles.