3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošana pirmsskolā
Author
Avotniece, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Lāsma Avotniece Kvalifikācijas darba tēma: 3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošana pirmsskolā Pētījuma mērķis: noteikt pedagoģiskos paņēmienus sociālo prasmju veidošanai 3-4 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Darba ietvaros analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā teorētiskā literatūra par sociālo prasmju teorētisko pamatojumu. Veikta 3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju empīriskā izpēte un noskaidrotas sociālo prasmju veidošanas iespējas. Lai labāk saprastu citus un mācītos veidot attiecības lietderīgas ir spēles rotaļas, it sevišķi lomu rotaļas, apzināties sevi un izprast savas domas palīdz zīmēšana, vizualizācija un pārrunas, savukārt emociju vadīšanas prasmi var pilnveidot izmantojot rotaļas ar sacensību elementiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 30 lpp., 2 attēliem, 7 tabulām, 26 literatūras avotiem. Author of qualification paper: Lasma Avotniece The topic of the qualification paper: Social development activities for 3–4-year-olds in preschool The aim of the research: to determine pedagogical techniques for building social skills for 3-4-year-old children in preschool. Within the framework of the work, pedagogical and psychological theoretical literature on the theoretical foundation of social skills is analyzed. An empirical study of the social skills of 3-4-year-old children was carried out and the possibilities of developing social skills were clarified. In order to better understand others and learn to build relationships, games are useful, especially role-playing games, drawing, visualization and discussions help to be aware of yourself and understand your thoughts, while the skill of managing emotions can be improved using games with competitive elements. The qualification paper consists of 30 pages, 2 pictures, 7 tables, 26 literature sources. Keywords: social skills, 3-4-year-old children, pedagogical techniques